Chevy aksel drop

Hjem Fora How To’s Chevy aksel drop

Dette emne indeholder 9 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 3 dage, 22 timer siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    RWS
    RWS
    Participant

Såmænd vist så mange andre steder på nettet, men her på dansk !
    Præsentationen af billeder med tilhørende undertekst er jeg lidt usikker på ang. uploadningen her på det ny forum, men jeg prøver da billederne taler for sig selv.
    Fikstur jig’en er lavet i 100x100x10 mm H profil
    Pinsbolt holdere i ø40 udboret til ø18,6 – gevind spindler/holdere er M20 drejet ned på 18,6 (alm. m20 møtrikker bruges) Svejses grundigt – modsat ende af jig’en forsynes med et “anti skride” styr således at afstanden mellem pindbolterne forbliver den samme.
    Trykket man har brug for ikke så vigtigt, tror en 10T flaskedonkraft vil kunne gøre det, men selvfølgeligt, jo mere jo bedre – VIGTIGST af det hele er ilt og gas brænderen jeg brugte en nr.6 og den var lige i underkanten. Færdigt drop styres med underlægnings plader, for mit vedkommende 60mm.

RWS
    RWS
    Participant

RWS
    RWS
    Participant

RWS
    RWS
    Participant

RWS
    RWS
    Participant

RWS
    RWS
    Participant

Alle de ting som er vigtige for et pænt drop, er næsten mere bøvlet at skrive om end selve droppet, så ring hvis det er noget der skal prøves. Det her er mit første og det blev slet ikke så tosset, men der er et par ting jeg ville have gjort anderledes 🙂

RWS
    RWS
    Participant

OBS ! Efterflg. målinger af caster/camber vinkler afviger så lidt fra før drop at det ikke er værd at nævne.

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Super indlæg om drop af en chevy aksel!!
    Det er sjældent at det ses men virkelig relevant da det ikke lige er en “hyldevare” 🙂

38-CHEVY
    Participant

Det ser godt ud det drop.

Problemet er jo også, at der ikke er plads til at lægge forakslen op på oversiden af bladfjedrene, på de sene 30’er pga. afstanden til bunkaret.

Var det ikke West der engang rodede i det samme, dog bare med en A Ford aksel.

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

FEDT. Godt at se noget aktivt…..
    Fedt Drop.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.