Gæt og Vind……… Ingen ting

Hjem Fora Snik snak Gæt og Vind……… Ingen ting

Dette emne indeholder 129 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 2 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 101 til 120 (af 130 i alt)
  • Forfatter
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Nå…..

Vel Vel Vel :

Hvorfor og hvor og hvornår opstod ( Brugen) af Fender skirts og Lakepipes.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Fenderskirts var vel for at gøre bilerne mere strømlinede…… måske for hastighedens skyld.
    Lakepipes ved jeg ikke……. må man Google ? For sent… jeg gør det 🙂

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Svarene er forkert.
    Googler…….det snyd…..det bruger jeg ihvertfald ikke her i gætteri afdelingen……kunne afligevellet heller ikke finde noget ang. de forudgående spørgsmål…. 😉

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Så gætter jeg på at begge sager er til for at få bilen til at se tungere og lavere ud.

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Ja, tror du har gogglet lidt 😉 …. HÆ… Vel det er rigtigt, måske ikke så meget tungere men ihvertfald lavere.
    Men hvorfor ,mangler du at svare på. Kunne de ikke bare sænke bilen….. 🙂
    Og tid, hvornår opstod dette fænomen med bobbleskirts og lakepipes.
    Hvor blev det først sån udbredt.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Jeg gætter på at det, sådan rigtigt, blev populært i slut 50’erne.

Hvorfor ?…… hmmmm…..godt spørgsmål. Sænkning kunne jo gøre bilen lavere men rent visuelt blir den jo tungere at se på.

Hvor det startede ?Tjaaaaaa. Østkysten…. nej vent….. vestkysten …. nej….. åhhhhhh, jeg ved det IKKE !

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Jamen jamen jamen , man skal da kende sin Kustom Historie…….. 😉 Der må da også være andre her der tør gætte med……næææææ, vi er mutters alene….uh uhhhh er der nogen.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Undskyld, Lektor Blomme 🙂

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    .
    Hr. Lektor Loco Blomme om jeg må bede ..TAK !!! 😉 😉 😉
    .
    Vi giver den lige lidt mere og ser om der skulle mod forventning være andre der ville gætte med, ellers skal jeg nok komme med en udredning.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

🙂

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 🙂 😉

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Nå , så er jeg tilbage. Der er ikke sket meget her….sååå deeeeeeee.

.
    Vel vel, du var jo inde på det rigtige. Uden at gå ned i de bitte små sandfærdige historie korrekt riller kan det løst siges sån her at der var stater i det Nordlige USA som misundeligt så på hvordan der i Californien kørtes rundt i sænket biler sån halv lovligt bob bob. Stater hvor der sås mere hårdt på at du ikke måtte sænke din bil. Så fandt de på at sætte lakepipes på og Fenderskirts som i underkant ragede ned i en bue mod vejen (Rainbow) og dermed fik bilen at se lavere ud. Bobbel skirt var meget populært og der kan sikkert læses meget mere om denne del af historien inde på Kustomrama. Det var der i sidst 40´erne start 50´erne agtig så vidt jeg husker 🙂
    Historien om hvordan det startede med Hydraler er også sjovt og spændende . Det var jo i starten kustombiler og folk der monterede dette på deres køre tøjer for at snyde politiet. Dette startede i Californien og er også at finde på Kustomrama vil jeg tro.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Du er altså alvidende, Hr Loco Blomme

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Tarrrrkkkk, syntes bare det er sjovt at kende historien bag det vi begiver os rundt i, er jo også nysgerrig anlagt agtig…..men har desværre den svaghed at jeg ikke husker så godt. Men det jeg husker husker jeg, men det jeg har glemt kan jeg ikke huske hvad er så husker bare det jeg kan huske og håber jeg husker rigtigt ellers er det forkert husket og dermed er en ny virkelighed dukket op som jeg så husker at huske hvis jeg ikke husker at glemme det og huske det rigtige jeg bør huske ….ømmmm hvor kom vi fra….nå pyt det kan jeg ikke huske.
    .

Loco Blomm lader serve retten gå til ….. Hr. Pedel Mark…..ikke at forveksle med Pedal Ove.

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Nå men jeg skal jo finde på noget. Der tænkes 🙂

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Jeg kan jo prøve at gætte hvad du tænker på…..øhhhh DOH !!!! 🙂

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Hmmmmm…..jeg har ikke lige nogen ide til en quiz……andre må gerne byde ind… OG JEG VED AT DER ER ANDRE DER KIGGER MED 😉 Kom nu 🙂

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

NULLER, det er vores quiz….arhhhh det gas, i ka ta det 😉
    .
    Jeg kan da lige komme emd en lille hurtig imellemtiden.
    .

Spørgsmål : Er der noget land hvor det er ABSOLUT forbudt at køre i Gamle veteranbiler….?????

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

” Spørgsmål : Er der noget land hvor det er ABSOLUT forbudt at køre i Gamle veteranbiler….????? ”

Narnia ?

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

Narnia er Desværre ikke det rigtige svar og desværre er der et rigtigt existerende land tættere på os en hvad jeg bryder mig om hvor det er trådt i kraft……
    .
    STØT OP om de organisationer der kæmper for vores hobby…..NU !

Viser 20 indlæg - 101 til 120 (af 130 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.