Hvor brede fælge på model A ?

Hjem Fora Hot Rods Hvor brede fælge på model A ?

Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Thomas Thomas 5 måneder, 1 uge siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Danielsen
    Danielsen
    Deltager

Hey Rodders.

Jeg er som tidligere nævnt ved at arbejde i sænkning og andre fælge på min 29`er model A
    jeg har planer om at ville montere nogle 15″ smoothie fælge (set ved dækimporten)
    Men kan se på de fleste biler med stock frenders at de ikke køre med bredere fælge end 5×15, og det kan jeg umildbart ikke lige finde? (de er alle bredere)
    Så spørgsmålet til 100,-kr er : er der nogen som har erfaringer med hvor brede fælge der kan være under de standarte skærme på sådan en gammel dame?.
    Eller skal jeg bare flå skærmene af og smide spacer på bagved så de ikke skraber på karossen?

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Brede fælge….HÆ….. Coolt….men ikke så Ol´Style Traditionelt . Vil mene dette spørgsmål skal ligge under snik snak hvor alt er tilladt at snakke om, men lad os se hvad Forum Skipper siger, han bestemmer.
    Er det Diagonal dæk du skal have på eller er det Fy ordet Radial dæk. ????
    Det er en hel del forskællige fælge at finde hos https://www.wheelvintiques.com/ og massere af fede dæk at finde hos https://www.cokertire.com/ som også har fælge. Begge har forhandlere her på vores bredde grader hvis man søger lidt .
    Der findes disse Radial dæk med Diagonal look fra Excelsior Tire https://www.cokertire.com/tires/excelsior-stahl-sport-radial.html De findes i forskellige størrelser…MEN nok ikke så brede som du vil have.

Personligt ville jeg anbefale at køre på 16″ med Smukke Firestone dæk …det er traditionalt jeg køre 6.00 # 16″ og 7.50 # 16″ og giver mindre luft mellem skærme og dæk da de jo er højre end fy ordet Radialdæk.

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Hej Danielsen

Brede og brede, det kommer jo nok an på hvad du mener med brede. Mange som ser en traditionelt opbygget hot rod tror ofte at fælgene er brede, fordi hjulene i deres helhed ser brede ud.
    Det er dog værd at huske på, at i 40’erne og 50’erne var det ikke til at få bredere dæk, bare sådan lige.
    Dækstørrelserne fulgte hjulstørrelser og passede til bilerne, altså…. større biler = større dæk.
    Det brugte man så på de originale fælge, dvs. mellem 3 og 5 tommer bredde, hvor man monterede større dæk så de sad som balloner.
    Det kræver godt vedligeholdt dæktryk men ser ret så cool ud.

Standard skærme har en grænse for hvor store hjul de kan holde “inde” men så er man også ved at forlade det vi kalder traditionel hot rod ;)

Danielsen
    Danielsen
    Deltager

Tak for svar Gutter.
    Jeg må nok hellere se om jeg ikke kan finde nogle tråd hjul med tiden til en pris uden jeg skal ligge lån om i huset! :-(
    Da de ældre trådhjul og dertil hørende dæk koster en pæn skilling syntes jeg :wacko:

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Jo, de koster nogle penge men det gør alle de nye diagonaldæk. Smager det, så koster det ;)

Jeg købte sidste år et sæt fine 16″ trådfælge og de lå på en tusse stykket. Det er nok dagslejet når man er heldig. Dvs. at et komplet sæt hjul koster omkring 10-12 tusind afhængig af dækvalg.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.