Kenz & Leslie , Odd Rod & Streamliner

Hjem Fora Hot Rods Kenz & Leslie , Odd Rod & Streamliner

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 10 måneder, 1 uge siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Det er sjovt, nu har jeg haft interesse inden for det hersens Trad Rod Halløj siden jeg var ca. 18 -19 agtig . Det vil sige ca. 34 år. Og stadig opdager man noget nyt inden for dette interesse område.
    Jeg har kendt til Billy Kenz Odd Rod i herrens mange år, men altid bare sån syntes at , ja den er da meget sjov med 2 motore og bygget med Pick up hytte, det jo dejligt med noget der er anderledes. Så her i dag sidder jeg og læser Cruzin Magazin (#214) som er et Australsk Bil blad jeg abbonere på og de har en fler sidet artikel om just denne bil…OG Hold da op…..Jeg skulle vist have sat mig lidt mere ind i hvad denne 2 motoriseret farekomst var for noget, for for satan da, der er RIGTIG RIGTIG mange unikke, geniale ider bygget ind i denne Salt Lake Rod . Når man tænker på hvornår den er bygget (1943) og med hvad der var tilgængelig for denne unge mand . Inspirerret af de Tyske Auto Union Race Cars byggede denne unge Karl Bill Kenz bla. sit eget uafhængig bagtøj af 1930´er Ford dele. Ved brug af de skåle som holder bagtøjet fast i gearkassen på de gamle Forder sat på hver side af Ford bagtøjs banjo, lykkedes ham at gøre bagtøjet uafhængigt med fast monteret klump i rammen og alt. Pendul agtig da det kun var ledet ved bagtøjs klumpen. Ingen bagfjeder men brug af Torrisions stave et til hver side. Vel, jeg er ikke så overbevist om at det er så meget bedre end et almindeligt stift bagtøj MEN den uaffjedret vægt er reduseret på genial vis. Fantastisk udtænkt. Der er rigtig mange detaljer på denne bil. Prøv at søg nettet og læs selv. Desværre kan jeg ikke linke til billeder. Det virker til der er nogel rettigheder på alt så Good Luck selv.
    Efter at have kørt nogle år med denne skabning blev den bygget om til Kenz & Leslie´s #777 Streamliner som er en fantastisk skabning også.
    Hvor mon jeg har mit foretrukne race nummer 777 fra…. ;-)
    .
    Har du Hot Rod Magazin fra July 1949 så kender du den…Forside guf…

.
    https://www.hagerty.com/articles-videos/articles/2017/11/30/the-odd-trail-of-the-hot-rodding
    .
    http://www.kenzandleslie.com/KLThroughTheYears/Streamliner777.aspx

• Dette emne blev ændret 10 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 10 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Skylder lige at sige at den version af Odd Rodden med 2 Motorer der existere idag er en så tro som muligt kopi lavet efter billeder og tegninger fra dengang.
    .
    Sjovt nok sad jeg igen igen og læste i et af mine mange Bilblade som jeg abbonere på og sjovt nok igen var det det Australske blad Cruzin der havede en artikkel om to af de seneste byggede Hot Rods fra Rolling Bones og sjovt nok er de begyndt på at få byggede Rammer / Undervogn med Torrisions affjerdring lige som Odd Rodden, dog her skjult i rammen og ikke synlig som på Odd Rodden. Skulle efter sigende være super fedt at køre med og giver et helt unik look da du ingen tung og fyldig fjeder har….Intersant…meget intersant.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.