Lars Von Loco

Hjem Fora Intro’s Lars Von Loco

Tagget: 

Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 6 måneder, 2 uger siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1027821
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

    Hej alle i gæve medsamensvorne motorbisser.
    .
    Her er den korte version af min intro: .
    Er årgang 1965´er. Har fra day one af været nede med det fede aka. kørtøjer og mest af alt biler. Orginal er for kedeligt for mig. Ombygget og Selvbygget har altid været vejen for mig… Kuztom og Hot Rods are King og helst i Trad, Ol´School, Vintage look. En del forskellige kørtøjer af forskellig art og stand har været gennem mit eje . Har ALTID haft et værksted. Ejer pt. flere typer forskellige kørtøjer alt lige fra Mini Cykel til Full Kustom ombygget 1956 Ford. Mere om dette i den lange version af min intro. Taler lige ud af posen….Take it or Leave it. Har altid en kvik bemærkning og et smil på læben….medmindre Jeg er Skipper sur og vil dele “Gokkeletter Ud”…..fnis fnis Og som man siger , Kan du ikke lide lugten i Bageriet…….SÅ fis bare a do….;-) 😉 😉 Rebel to the Bone 😉
    .
    Her er så den lange Version :
    .
    Hvem er jeg…….er ikke selv helt sikker på jeg er klar over det…..bliver selv overrasket nogle gange over hvad der dukker op inden i mig…… 🙂 MEN MEN MEN……… Facts er at jeg er født i det herrens år 1965, både jeg og Mustang havede præmiere dette år….sån da. Det med kørtøjer er ligesom bare medfødt, der har siden min fødsel løbet ren 30 Olie igennem årene som måske snart burde skiftes ud med 20w50 olie for man lugter efterhånden lidt af brændt gammel olie ud af r…. 😉 Fra helt bitte lille af kunne jeg genkende de forskellige bilmærker på forlygterne, det var jo dengang biler stadig havede lidt personlighed og ikke var bagt ud af samme surdej. Jeg lå tit under bordene og legede “kemaniker” som jeg udtalte mekaniker. Er sikker på jeg er den ukronede konge over antal Tekno biler, Matchbox biler, Dinky biler , Corgi biler og hvad de nu ellers hedder i den spæde alder jeg havede da jeg var bitte lille 🙂 Tak MorMor….fik næsten en bil fra KR legetøj i Næstved HVER gang jeg var med hende i byen og handle……for jeg veg ikke fra butiksvinduet før 🙂 🙂 :-)……Tak kære Mormor R.I.P Var en hel del , faktisk rigtig meget , hos min Mormor og Morfar fra bitte lille til jeg flyttede hjemmefra. Min far havede travlt med karriere, var ellers oprindeligt udlært Karosserimager af den gammle slags, men lærte aldrig noget af ham, han var aldrig hjemme….næsten og var forholdsvis ung og karriere agtig ensporet, så det blev min Morfar der lærte mig om biler og andet motormæssigt. Jeg har altid haft tilgang til værksted både hjemme og hos min Morfar . Min Morfar havede grønthandel og dermed en lille lastbil eller noget med lad sån DK style flat trælad agtig. Han havede altid også en privat bil for ikke at få vrøvl med skattefar og sån…… Det var altid spændende at være med ud og køre med ham. Husker specielt hans Taunus kasse og ladvogne, fantastiske biler. Han skiftede med jævne mellemrum og kørte alt muligt, ja Taunus, Ford, Toyota, Mercedes osv. privatbiler var altmuligt lige fra Fiat til Audi, Ford osv. Hver Søndag var “Pusse Om Bilerne Dag” Min Morfar kørt Orinteringsløb / Rally i sine unge dage og var flittig tilskuer på Roskilde Ring. Det var dengang man selv roede med sine biler så han vidste en del om mekanik og det lærte han pænt videre til mig …Tusinde TAK Morfar R.I.P Min Far havede i sine unge dage en Ford Popular med kæmpe udstødning ud under siden på vognen og fortalte tit at den larmede SÅ meget at min Mor var ved at føde mig for tidligt indtil flere gange pga. bulder og brag 🙂 en bil som han formåede at vælte i på Næstved torv i en kæk vending……sådan…Young Rebel som var til Roling Stones og IKKE de derersens lamme Beatles. R.I.P Kære Farmand. I vores hjemmeværksted som lå i bunden af ejendommen og som heldigvis var en STOR 1 bils garage hvor min Far sjældent parkerede var der god plads, selv med en bil inde var der plads foran og frit på den ene side. I garagen byggede jeg 3 hjulet cykler med stole monteret og var gårdens ukronet “Køre på to hjuls mester”. Senere byggede jeg cykler om. Ville man have en Cross Cykel byggede man det jo selv, ville man have en Chopper byggede man det jo selv…….. Fik dog en MEGA FED Chopper af min Farfar…tusinde TAK Farfar R.I.P Åhhhh ja , Farfar, Post Mester i Rønnede og ALTID den NYESTE Opel i Garagen…..ohhh yes der blev byttet til Nyeste bile hele tiden. Kan huske en dag vi var derude hos ham og han lige skulle ned og have nye dæk på hos forhandleren og kommer hjem med en SPRIT NY Opel istedet for…..åhh ja Farfar, altid fuld af overraskelser. Når vi var på besøg hos ham sad jeg ALTID flere timer i Vinduet og gloede på biler. Huset/Posthuset lå lige op af Gl.Køgelandevej og den gang var der INGEN Motorvej…..al trafik gik lige forbi hans hus….KUN et fortovs afstand fra vejen. Der var MEGA meget at kigge på, og liv og halløj…..ak ja det var dengang. R.I.P Farfar. Da jeg var 12 købte jeg min første knallert . Det var Peder fra min klasse der solgte mig den, det var en BFC af model der ligner en 3 gears SCO. Jeg betalte ham 150,- for den, penge jeg havede tjent ved at arbejde for min Morfar…..men mon ikke Mormor spædede lidt til også….det jeg ret sikker på. Vel ombygget blev den jo for hvem har brug for skærme. 50 km/h var topfarten uden skærme. Derhjemme fik jeg lov til at køre på stien bag blokken men ellers var det ude på Ungdomsklubben på Ålestoksgården lige uden for Næstved hvor der var anlagt knallertbane at kørsen foregik….når vi ikke stod i baren og drak sodavand og smilede til pigerne. Derude var der også knallert værksted hvor vi kunne pille lidt ved vores knallerter og under kyndig vejledning tune dem lidt…… 😉 Man kunne køre derude 2 gange om ugen og hvis man ville var der også parkering til sin knallert så man ikke behøvede at trække den frem og tilbage de to gange om ugen der var åbent……Jeg havede stort set altid mine knallerter med hjem og “Trak” hver vej…..yeaaa righttt. De larmede lidt vores knallerter og kørslen gennem villa kvarterene forgik med udspilet og paniske øjne og nervøse trækninger, det var ikke alle de var lige så glade for larmen som vi var, slet ikke dem med Blå spand på taget af deres biler . Jeg opfandt en lyddæmper til knallert udstødning. Det var simpelt bare en radiatorventil som blev skruet på enden af tunudstødningen og så kunne jeg regulere larmen….faktisk gøre den næsten lydløs…..Men jeg trak jo så hvorfor det bøvl…….yeaaa right 😉 Ja, det var sku tider. Efter BFC´en blev det PUCH 2 gears, så div. Puch 3 gears og så blev det til sidst en speciel fabriksbygget Fantic Caberello 50cc crosser med tror det var 7 eller 10 HK……Den ukronede konge af Klubbens hæftigste Knallert Crosser, købt for penge tjent ved arbejde hos Morfar min som betalte halvdelen….TAK Morfar. MEN som 16 årig var det der knallert cross var ikke længere vildt nok og det kom samtidig med at Ålestoksgården lukkede pga. larm (Villa kvarterene var kommet tæt på….nederen). Så en 125cc Suzuki Crossmaskine blev indkøbt igen for penge tjent ved arbejde hos Morfar…..hva fan skulle jeg havede gjort uden ham. Suzuki´en blev tit og ofte brugt MEN nu var det på ikke anlagt baner rundt omkring i Næstved. Vel anlagt var banerne men det havede vi selv gjort. Men det var ikke i klub regi….mere sån Rebel agtigt. Vi trak altid ud til banerne…….yeaahhh right 😉 Vi havede en bane ude på Ydernæs Industri kvarter. Det var på en grund som var ejet af den dengang store bygge Matador Bøje Nielsen….R.I.P Tror han havede glemt han ejede den , vi kørte ihvertfald derude i mange mange år uden der var tegn på planer om byggeri derpå. Bøje Nielsen havede forøvrigt jo også rigtig mange fede biler som vi tit prøvede at komme tæt på som mindre MEN hans små søde KÆMPE HUNDE satte som regel en stopper for at komme tæt på så det var bare når vi så dem køre rundt i og omkring Næstved vi kunne savle over dem….ummmmm Lincoln Continental…ummmmm.

    SÅ kom tiden hvor kørekortet skulle til og erhverves. MEN kørekort uden at have bil var NO GO. Crossmaskinen blev solgt, Børneopsparingen hævet og hvad der kunne spares fra den fyrstelige lærlinge løn som Elektiker på 1600,- hver 14 dag efter køb af div. Vinyl plader blev sparet. Kørkortet blev betalt af Mofar og Mormor som tak for jeg ikke røg.
    10 Køretimer senere incl. Køreprøve så var Loco beriget med det Gyldne pap i Lyserødt.
    Bilen jeg valgte som første bil efter at have kigget på flere US biler med min Far og Morfar var en 1972 Dodge Dart med Peppet 318 og auto. Hævet i røven….ohhhh yes det var 80´erne , SÅ høj i røven at du følte du kørte ned af bakke og sparede benzin 😉 .
    Det var så peppet og lød som en dragster og folk troede det tordnede når jeg trillede igennem byen 🙂 ….MEN Gearkassen var total kaput hvilket forklarede sælgers “Du må kun lige prøve cruise den her på fabriks / Værksteds området” da jeg var ude at kigge på den i Ringsted. Rusten var den også …..skulle nok have lyttet til Mofar og Far min. MEN den havede jo Store hjul, Høj røv, Fed lyd og MEGA blære effekt…. Rusten blev lavet, Gear kasse rep, El antenne monteret og Hi Jack´sne pumpet helt op. Overmalet røv med diverse PUNK, Skate og Grafitti udsagn blev det min Stive langemand til Fam.DK
    Som særling med tendenser til at klæde sig anderledes og ikke være som alle andre opvoksende i Næstveds Fam.DK land var det en befrielse at køre rundt i Dodge Dyret……Helt ubemærket af lovens lange arm blev man bestemt ikke , jeg undgik med nød og næppe lige bøder altid. Lukkede luften ud af Hi Jacksnerne og fik lov til at køre videre med besked om at se og få malet bagklappen over hvilket egentligt også var meningen. Bilen skulle jo males…..Matsort, det var jo hvad der var den gang, dengang var alt jo sort og hvidt….naaaaaa men Matsort var planen.
    Husker en dag jeg for første gang skulle have bilen med ud på Fagskolen lige uden for Næstved. Var jo i lære som Elektriker, havede langt hår og hullet tøj sån halv punk, pop, provo agtig til manges store glæde for så var der jo en at moppe lidt. Efter endt skole dag den dag stod der en klynge af moppegutterne ude ved min bil uanende at det var min. Lidt modvilligt flyttede de sig så jeg kunne komme ind i bilen. Egentligt gav jeg ikke et fuck for dem men selvfølgelig bliver man lidt sån du ved når man sidder der i sin fede bil og tænker nu skal de få, får selvfølgelig pumpet formeget så den drukner og ikke vil starte, Til STOR glæde for p..hovederne……. Batteriet er lige ved at gå dødt, men som en gnist fra højre magter Starter motoren med et GEVALDIGT Dragster agtig BRØØØØØLLLLLL og alle springer SKRÆMT væk…..pånær mig. Jeg sætter den i gear, laver en kæmpe Brænder og stikker lange manden ud af vinduet til Skrot up fuck you ………og køre derfra med pumpende hjerte og hvindende dæk……..
    Siden den dag var der ingen der sagde så meget, de fik lidt respekt, min respekt fik de aldrig. GOD jeg elsked den bil.
    MEN ak ja, solgt blev den, efter at have smadret gearkassen for 3´ede gang……
    Husker med tydelighed første gang jeg skulle skifte gearkasse på Dodge Dyret. Det var sammen med min ven og Folkeskole kammerat Claus Kludder som nu var i lære som Automekaniker og vidste “ALT” om biler yeaaa right.
    Glad og med gåpåmod som altid stævnede vi hinanden i min morfars Garage som havede Grav.
    Friskt og muntert fik vi skruet gearkassen fri og ikke helt ubesværet vristet den fri fra sit normale opholdssted. Lidt modvilligt sad den fast i ?????? vel et eller andet på vej ud og ned. Halvt nede selvfølgelig……og hvad opdager de to gæve gutter så…..joooo at det er en god ide at tømme gerakasser for gearkasse olie før du hiver dem ud. VEL tømt blev den , men det ned ud over os, vi kunne ikke slippe af fare for den ville løsne sig og falde ned over os, vi kunne bare stå og “Nyde det” mens olien løb indvendigt og udvendigt på og i tøjet, i håret, i skoene. TOTAL indsyltet i Automat gearkasse olie fik endelig vristet gearkassen fri. Flade af grin står vi så der og kigger på hinanden og siger samtidigt , “Vi Skal på Grillbar”
    Vel, så sagt så gjort . At vi overhovedet fik lov at komme ind er mig stadig en gåde. Et godt score trick var det ihvertfald ikke, men Grillmad serverede de søde Grillbars piger ihvertfald.
    Næste gang blev gearkassen tømt, 3´de gang solgte jeg bare bilen.

    Et stykke tid efter jeg købte Dodge Dyret købte jeg også en 1962 Morris Minor 1000. Allerede dengang var 1 køretøj ikke nok :-). Det var nogle Køvenhavnere der havede den til salg i den Blå Avis og som det jo var den gang var der kun EN måde at komme i kontakt med sælger og det var ved personligt telefonisk henvendelse.
    Som vanligt var min Mofar med ind over når der skulle handles. Hvis der var nogen der kunne handle og tale for deres syge Moster var det ham, det var bare at give efter ….for han gav sig absolut IKKE . Så Københavneren måtte pænt køre til Næstved og vise os bilen og bilen blev handlet…….til noget lavere pris end Københavnerne havede regnet med……MEN de manglede vist penge….det skulle de aldrig have fortalt:-) . VEL , flinke var vi jo og tilbød dem at jeg kunne køre dem hjem…….selvfølgelig mod penge til benzin. 😉 SÅN Var det og sån blev det. Det var en fantastisk Minor, sån køkken lyseblå agtig uden kogangere og med hvide fælge og Hollywood dæk aka. dårlig kvalitets diagonaler som hylede og hvinede bare man drejede det mindste til stor undren og skræk når folk forvirret vendte hovede når man kom hvinende om hjørner og forventede at se en rigtig motorbisse i en Datsun 100A eler ligende men så bare så en sød lille Morris Minor med en ung uskyldig knægt i….joooooo chokere har man altid kunnet:-)
    Det var min hverdagsbil heleåret rundt i mange år. Havede nogle fantastiske oplevelser ture og ferier med den….var helt i NordJylland Skagen, Lykken, Blokhus med den sammen med en kammerat. Forsæderne var fra en Morris Marina og ryggen kunne ligges ned så vi kunne sove i bilen….Fantastisk.
    Morrisen var den bil der gav mig mulighed for at lære mig hvordan man sliber ventiler på motorer og laver bremser. Morfar min havede advaret mig mod at ved ejerskab af Morris Minor var man pænt beskæftiget med at veligeholde bremser ……..HVILKET jeg måtte sande…… Kombinationen af Alu.Bremse cyller og stål stempler……ikkke godt. Slibnig af ventiler på håndversion var også en god lære og skete mere end en gang, sån er det når man vælger en ældre bil som hverdags bil, de sure og sene timer blev hurtig glemt når man fik smil fra folk, for den var jo så sød den lille Lyseblå Minor og det hjalp også på det når man om vinteren satte sig ind i den kiggede på dem der holdt ved siden af og ikke kunne starte deres NYE bil som jo krævede høje omdrejninger på starteren hvilket ikke altid var resultatet da det jo var Rigtig vinter dengang i 80´erne og så bare dreje tændingen og rrrrrhhhh rrrhhhhh rhhhhhh Brummmmm m m m m m m sætte i gear og så BARE trille væk uden problemer og det var uden problemer for selv med mega meget sne så trak Minoren ALTID fint afsted, kombinationen af få HK kræfter og smalle dæk var nøje afstemt og PERFEKT til vinter kørsel…….Jaaaaa altså , glemt har man jo nok at der ikke var så meget varme i bilen og at den duggede …meeeennn det er jo mindre detaljer 😉

    .
    MORE TO COME 😉
    .

    • Dette emne blev ændret 1 år siden af Lörs von loco Lörs von loco. Årsag: Er ved at skrive og der kommer mere og mere
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    • Dette emne blev ændret 11 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    #1027826
    J.P.West
    J.P.West
    Participant

    Super spændene intro Loco 😉

    West

    #1027827
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant

    More to Come 😉

    #1028399
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Participant


    .

    .

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.