Lars Von Loco

Hjem Fora Intro’s Lars Von Loco

Tagget: 

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 4 dage, 23 timer siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Hej alle i gæve medsamensvorne motorbisser.
    .
    Her er den korte version af min intro: .
    Er årgang 1965´er. Har fra day one af været nede med det fede aka. kørtøjer og mest af alt biler. Orginal er for kedeligt for mig. Ombygget og Selvbygget har altid været vejen for mig… Kuztom og Hot Rods are King og helst i Trad, Ol´School, Vintage look. En del forskellige kørtøjer af forskellig art og stand har været gennem mit eje . Har ALTID haft et værksted. Ejer pt. flere typer forskellige kørtøjer alt lige fra Mini Cykel til Full Kustom ombygget 1956 Ford. Mere om dette i den lange version af min intro. Taler lige ud af posen….Take it or Leave it. Har altid en kvik bemærkning og et smil på læben….medmindre Jeg er Skipper sur og vil dele “Gokkeletter Ud”…..fnis fnis Og som man siger , Kan du ikke lide lugten i Bageriet…….SÅ fis bare a do….;-) 😉 😉 Rebel to the Bone 😉
    .
    Her er så den lange Version :
    .
    Hvem er jeg…….er ikke selv helt sikker på jeg er klar over det…..bliver selv overrasket nogle gange over hvad der dukker op inden i mig…… 🙂 MEN MEN MEN……… Facts er at jeg er født i det herrens år 1965, både jeg og Mustang havede præmiere dette år….sån da. Det med kørtøjer er ligesom bare medfødt, der har siden min fødsel løbet ren 30 Olie igennem årene som måske snart burde skiftes ud med 20w50 olie for man lugter efterhånden lidt af brændt gammel olie ud af r…. 😉 Fra helt bitte lille af kunne jeg genkende de forskellige bilmærker på forlygterne, det var jo dengang biler stadig havede lidt personlighed og ikke var bagt ud af samme surdej. Jeg lå tit under bordene og legede “kemaniker” som jeg udtalte mekaniker. Er sikker på jeg er den ukronede konge over antal Tekno biler, Matchbox biler, Dinky biler , Corgi biler og hvad de nu ellers hedder i den spæde alder jeg havede da jeg var bitte lille 🙂 Tak MorMor….fik næsten en bil fra KR legetøj i Næstved HVER gang jeg var med hende i byen og handle……for jeg veg ikke fra butiksvinduet før 🙂 🙂 :-)……Tak kære Mormor R.I.P Var en hel del , faktisk rigtig meget , hos min Mormor og Morfar fra bitte lille til jeg flyttede hjemmefra. Min far havede travlt med karriere, var ellers oprindeligt udlært Karosserimager af den gammle slags, men lærte aldrig noget af ham, han var aldrig hjemme….næsten og var forholdsvis ung og karriere agtig ensporet, så det blev min Morfar der lærte mig om biler og andet motormæssigt. Jeg har altid haft tilgang til værksted både hjemme og hos min Morfar . Min Morfar havede grønthandel og dermed en lille lastbil eller noget med lad sån DK style flat trælad agtig. Han havede altid også en privat bil for ikke at få vrøvl med skattefar og sån…… Det var altid spændende at være med ud og køre med ham. Husker specielt hans Taunus kasse og ladvogne, fantastiske biler. Han skiftede med jævne mellemrum og kørte alt muligt, ja Taunus, Ford, Toyota, Mercedes osv. privatbiler var altmuligt lige fra Fiat til Audi, Ford osv. Hver Søndag var “Pusse Om Bilerne Dag” Min Morfar kørt Orinteringsløb / Rally i sine unge dage og var flittig tilskuer på Roskilde Ring. Det var dengang man selv roede med sine biler så han vidste en del om mekanik og det lærte han pænt videre til mig …Tusinde TAK Morfar R.I.P Min Far havede i sine unge dage en Ford Popular med kæmpe udstødning ud under siden på vognen og fortalte tit at den larmede SÅ meget at min Mor var ved at føde mig for tidligt indtil flere gange pga. bulder og brag 🙂 en bil som han formåede at vælte i på Næstved torv i en kæk vending……sådan…Young Rebel som var til Roling Stones og IKKE de derersens lamme Beatles. R.I.P Kære Farmand. I vores hjemmeværksted som lå i bunden af ejendommen og som heldigvis var en STOR 1 bils garage hvor min Far sjældent parkerede var der god plads, selv med en bil inde var der plads foran og frit på den ene side. I garagen byggede jeg 3 hjulet cykler med stole monteret og var gårdens ukronet “Køre på to hjuls mester”. Senere byggede jeg cykler om. Ville man have en Cross Cykel byggede man det jo selv, ville man have en Chopper byggede man det jo selv…….. Fik dog en MEGA FED Chopper af min Farfar…tusinde TAK Farfar R.I.P Åhhhh ja , Farfar, Post Mester i Rønnede og ALTID den NYESTE Opel i Garagen…..ohhh yes der blev byttet til Nyeste bile hele tiden. Kan huske en dag vi var derude hos ham og han lige skulle ned og have nye dæk på hos forhandleren og kommer hjem med en SPRIT NY Opel istedet for…..åhh ja Farfar, altid fuld af overraskelser. Når vi var på besøg hos ham sad jeg ALTID flere timer i Vinduet og gloede på biler. Huset/Posthuset lå lige op af Gl.Køgelandevej og den gang var der INGEN Motorvej…..al trafik gik lige forbi hans hus….KUN et fortovs afstand fra vejen. Der var MEGA meget at kigge på, og liv og halløj…..ak ja det var dengang. R.I.P Farfar. Da jeg var 12 købte jeg min første knallert . Det var Peder fra min klasse der solgte mig den, det var en BFC af model der ligner en 3 gears SCO. Jeg betalte ham 150,- for den, penge jeg havede tjent ved at arbejde for min Morfar…..men mon ikke Mormor spædede lidt til også….det jeg ret sikker på. Vel ombygget blev den jo for hvem har brug for skærme. 50 km/h var topfarten uden skærme. Derhjemme fik jeg lov til at køre på stien bag blokken men ellers var det ude på Ungdomsklubben på Ålestoksgården lige uden for Næstved hvor der var anlagt knallertbane at kørsen foregik….når vi ikke stod i baren og drak sodavand og smilede til pigerne. Derude var der også knallert værksted hvor vi kunne pille lidt ved vores knallerter og under kyndig vejledning tune dem lidt…… 😉 Man kunne køre derude 2 gange om ugen og hvis man ville var der også parkering til sin knallert så man ikke behøvede at trække den frem og tilbage de to gange om ugen der var åbent……Jeg havede stort set altid mine knallerter med hjem og “Trak” hver vej…..yeaaa righttt. De larmede lidt vores knallerter og kørslen gennem villa kvarterene forgik med udspilet og paniske øjne og nervøse trækninger, det var ikke alle de var lige så glade for larmen som vi var, slet ikke dem med Blå spand på taget af deres biler . Jeg opfandt en lyddæmper til knallert udstødning. Det var simpelt bare en radiatorventil som blev skruet på enden af tunudstødningen og så kunne jeg regulere larmen….faktisk gøre den næsten lydløs…..Men jeg trak jo så hvorfor det bøvl…….yeaaa right 😉 Ja, det var sku tider. Efter BFC´en blev det PUCH 2 gears, så div. Puch 3 gears og så blev det til sidst en speciel fabriksbygget Fantic Caberello 50cc crosser med tror det var 7 eller 10 HK……Den ukronede konge af Klubbens hæftigste Knallert Crosser, købt for penge tjent ved arbejde hos Morfar min som betalte halvdelen….TAK Morfar. MEN som 16 årig var det der knallert cross var ikke længere vildt nok og det kom samtidig med at Ålestoksgården lukkede pga. larm (Villa kvarterene var kommet tæt på….nederen). Så en 125cc Suzuki Crossmaskine blev indkøbt igen for penge tjent ved arbejde hos Morfar…..hva fan skulle jeg havede gjort uden ham. Suzuki´en blev tit og ofte brugt MEN nu var det på ikke anlagt baner rundt omkring i Næstved. Vel anlagt var banerne men det havede vi selv gjort. Men det var ikke i klub regi….mere sån Rebel agtigt. Vi trak altid ud til banerne…….yeaahhh right 😉 Vi havede en bane ude på Ydernæs Industri kvarter. Det var på en grund som var ejet af den dengang store bygge matador Bøje Nielsen….R.I.P Tror han havede glemt han ejede den , vi kørte ihvertfald derude i mange mange år uden der var tegn på planer om byggeri derpå. Bøje Nielsen havede forøvrigt jo også rigtig mange fede biler som vi tit prøvede at komme tæt på MEN hans små søde KÆMPE HUNDE satte som regel en stopper for at komme tæt på så det var bare når vi så dem køre rundt i og omkring Næstved vi kunne savle over dem….ummmmm Lincoln Continental…ummmmm.
    .
    MORE TO COME 😉
    .

Og skal nok rette stave fejl………

• Dette emne blev ændret 6 dage, 5 timer siden af Lörs von loco Lörs von loco. Årsag: Er ved at skrive og der kommer mere og mere
    J.P.West
    J.P.West
    Medlem

Super spændene intro Loco 😉

West

More to Come 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.