Scania-Vabis V8

Hjem Fora Snik snak Scania-Vabis V8

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 8 måneder, 1 uge siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

What,vidste godt at Scania Vabis har og laver V8 Lastvogs motorer and IIIIIII LoooooooVVVeeee it.
    MEN jeg vidste sku ikke at de første Scania-Vabis Motorer blev lavet i 1917….OG FANDMNE opfundet i Danmark af Frederik Christian Rasmussen som designede den i 1916 på Dansk Aktieselskab / Scania-Vabis i Kjøvænhavn…….katjaaaannnnggggg , SÅDAN !!!!! . Den Danske frabrik Dansk A/S Scania Vabis lavede Personbiler og Lastbiler, mest Chassis Rammer til frit at bygge karosseri på hvilket de også gjorde hvis du ville have det.

1175 Dele bestod selve motoren af (uden kaburator og Tænding). Var på 4800 CM3. Havede 50HK. Max omdr. 3400.
    Så vidt jeg forstår blev KUN 25 incl. prototypen produceret.
    .
    Pris: Chassis (Komplet fungerende) med V8: 20.000,- Hvis nogen ligger inde med en Fint Chassis med en Fin og Velfungerende DK A/S Scania Vabis Motor vil jeg godt give op til hele 21.500,- dkkr for´ed ;-) :-)
    .
    Kan desværre ikke finde nogle billeder på nettet. Men kender du en der er medlem i Dansk Veteranbil Klub så lån hans klub blad fra Januar 2019 #511 og læs og se der…….Næææ ved de nu hvad, de skulle tage at melde dem ind i denne Dansk Veteranbil Klub og støtte bevarelsen af disse dejlige gamle kørtøjer og regler for disse…..nemli . Jeg er medlem og så kan de også :-) ;-)
    .
    PS: Den første V8 Motor blev lavet af Franske Ader i 1903….. . Den kan googles på a net om du vil ;-)

• Dette emne blev ændret 8 måneder, 1 uge siden af Lörs von loco Lörs von loco.
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.