Thomas – THR skipper

Hjem Fora Intro’s Thomas – THR skipper

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Thomas Thomas 1 uge, 5 dage siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Thomas
    Thomas
    Ejer

Hej gutter og gutinder 🙂

En intro er jo på sin plads og jeg vil lige opfriske min, her på det nye forum.
    Jeg er fra ’71 og uhelbredeligt smittet med kærligheden til alt gammelt.
    Det er ikke noget vi har hjemmefra, lige bortset fra vores bedstefædre som begge kunne lide gode gamle vogne.
    Derimod har jeg sammen med min bror, Mark, og senere i livet også min lillebror Kim, kunnet hygge mig med hobbyen omkring de gamle køretøjer.

De første mange år kørte jeg i luftkølede VW biler. Det var en fantastisk tid der gav rigtig meget på alle konti……. men drømmen var altid noget amerikansk, det stod ikke til at ændre, så da værdien på min sidste VW stod højere end den oprindelige drøm var der ikke andet at gøre end at hoppe ud på dybt vand.

Et besøg i en grusgrav i 2002, det nu hedengangne Bedrock Weekend, gjorde det endnu mere sikkert at jeg var havnet på den rette “hylde”.
    Den patinerede stil på både køretøjer, musik, tøjet og, til dels, også de mennesker man mødte var uden tvivl min holdeplads.

Salget af min VW Karmann Ghia førte til købet af min 1949 Cadillac Club Coupe, serie 62
    I alle årene har de gamle fastback karrosserier haft en særlig plads hos mig og ’48-’49 Cadillac var toppen af kransekagen.
    Det skulle tage 3 år (lysår) af finde en bil der passede min smag og pengepung, men da den så var fundet….. hvad kan jeg sige….. jeg tror aldrig den forlader mig mens jeg er i live.
    Den er essensen af alt det jeg finder cool og æstetisk topmål. Den kan bruges og nydes, uden at skæve til værditab eller ridser i lakken.

Shasta

Men lysten til gamle biler stopper jo sjældent her.
    Mange af mine venner har gamle hot rods og det blev nærmest en besættelse at skulle eje en sådan også.
    Men hvor finder man lige sådan en?!
    Det gjorde jeg, ved hjælp af utraditionelle metoder, i 2007. Jeg fandt frem til en ældre herre som skulle af med en 1932 Ford Tudor.
    Det blev en handel og jeg kunne tre hårde år senere rulle på gaden med min ’32 hiboy, i den stil jeg holder mest af, nemlig sen-30’er hot rod.

32

Skønt! Nu må man da være tilfreds i livet??
    Nixen bixen….. “sygdommen” vi alle forklæder med ordet entusiasme, kender ingen grænser 🙂
    Året blev til 2012 og jeg blev enig med mig selv om at intet liv kunne være komplet uden en motorcykel….. så efter endt køreprøve og et kørekort rigere fik jeg opsnuset en gammel Harley WLC, hos enken efter en meget dygtig motorbygger og Harley entusiast.
    Denne cykel fik jeg nogle rigtig gode sæsoner på..

WLC

Mere vil jo altid have mere, så da jeg blev tilbudt at købe en Harley UL (1200cc flathead) af en af vennerne, så blev jeg nødt til at slå til.
    Han havde desværre kørt galt på den men på den anden side var den i en stand som jeg kunne betale.
    Derfor skiftede motorcykler ejere og jeg fik så denne, en rigtig lækker HD som jeg stadig ejer og bruger.

• Dette emne blev ændret 1 uge, 4 dage siden af Thomas Thomas.
    Thomas
    Thomas
    Ejer

• Dette svar blev ændret 1 uge, 5 dage siden af Thomas Thomas.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.