Torsionsaffjedring på Trad Rods

Hjem Fora Hot Rods Torsionsaffjedring på Trad Rods

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 5 måneder, 2 uger siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Blev lidt nysgerrig på det hersens torsionsaffjedring til Hot Rods i Trad Ol´School style.
    Odd Rodden havede det jo påbygget i 1943 inspirerret af Auto Union´s Racer biler og Rolling Bones er begyndt at bruge det.
    Jeg kender det fra min / mine Morris Minor´e. Det jo egentligt temmelig genialt, det tog mig 10 min pr. side at sænke min gamle Minor Pick up, kan indstilles som man vil.
    Torsions baren kan skjules i rammen nogen har en fælles torsion liggende på tværs.
    Fandt billeder på nettet MEN ingen kunne kopieres og ligges ind her, har mistanke om at min computer f….. op men det kan også bare være det er fordi der er rettigheder på alle…hmmm,lyder dog lidt mystisk. Vel , vil forsøge at finde lidt mere om dette , kan se der findes et kit der sælges nyt, tjekker også op på det.
    Har du / i nogen erfaring eller mening om dette Torsions halløj så spyt ud. De fleste vil jo nok sige HVORFOR, når nu det orginale virker…..jo jooo, men det er Traditionelt og skulle efter sigende virke ganske fedt og ser MEGET diskret ud. Rolling Bones bruger det og så er jeg solgt ;-) :-)

• Dette emne blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af Lörs von loco Lörs von loco.
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

Torsionsaffjedring er en ret fin måde at styre bilens opførsel på vejen med. Let at styre højden også.
    Den eneste forhindring jeg kan se, er at det kan være svært at få godkendt (læs, dyrt)

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Ja, man kommer ikke sovende til forbedringer.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.