Forum-svar oprettet

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 3,244 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Jeg regner med at være deroppe om søndagen. Lørdag kører jeg nok til flathead speed day i Tommelilla

    som svar til: Drømmen om en Rømø ræser #1028964
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Man må sige at du har trådt op ad bakke med den cykel :)
    Omvendt er det vist meget godt at der er kommet lidt nye kræfter på det projekt, så fedt at du gider dele historien her!

    som svar til: Drømmen om en Rømø ræser #1028945
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Jeg prøver lige igen ;)

    Super historie, både om fabrikationen men også den måde du fandt cyklen på :)

    Er sikker på at den nok skal køre som en drøm når du har haft ordentligt fat i maskineriet :good:

    som svar til: Drømmen om en Rømø ræser #1028937
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Spændende, rigtig spændende Otto!! :)
    Og du har ret, lad os få de fine projekter tilbage på diverse foraer, så de ikke går tabt i FB vældet.

    som svar til: SÅDAN #1028883
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Den er jo helt utroligt vellykket! Men hold da op et arbejde.

    som svar til: Hvor brede fælge på model A ? #1028871
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Jo, de koster nogle penge men det gør alle de nye diagonaldæk. Smager det, så koster det ;)

    Jeg købte sidste år et sæt fine 16″ trådfælge og de lå på en tusse stykket. Det er nok dagslejet når man er heldig. Dvs. at et komplet sæt hjul koster omkring 10-12 tusind afhængig af dækvalg.

    som svar til: Hvor brede fælge på model A ? #1028801
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Hej Danielsen

    Brede og brede, det kommer jo nok an på hvad du mener med brede. Mange som ser en traditionelt opbygget hot rod tror ofte at fælgene er brede, fordi hjulene i deres helhed ser brede ud.
    Det er dog værd at huske på, at i 40’erne og 50’erne var det ikke til at få bredere dæk, bare sådan lige.
    Dækstørrelserne fulgte hjulstørrelser og passede til bilerne, altså…. større biler = større dæk.
    Det brugte man så på de originale fælge, dvs. mellem 3 og 5 tommer bredde, hvor man monterede større dæk så de sad som balloner.
    Det kræver godt vedligeholdt dæktryk men ser ret så cool ud.

    Standard skærme har en grænse for hvor store hjul de kan holde “inde” men så er man også ved at forlade det vi kalder traditionel hot rod ;)

    som svar til: riverside crazycarhop #1028756
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Lyder som spas :good:

    som svar til: Screaming festival i Calella (nord for Barcelona) #1028744
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Hehe, godt at du ikke er bange for at tage arbejdshandskerne på ;-)

    som svar til: Hjælp til sænkning af min Ford A #1028729
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Her er tråden fra HAMB, om at vende øjerne på dine fjedre
    https://www.jalopyjournal.com/forum/threads/chassis-reversing-spring-eyes.90824/

    som svar til: Hjælp til sænkning af min Ford A #1028728
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Velbekomme da :)
    Du behøver ikke en T-fjeder på din. Brug bare de originale fjedre, de fungerer helt fint.
    Du skal ikke bekymre dig om at de skulle være skrøbelige, for de har trods alt klaret sig siden 30’erne, på elendige veje.

    Den droppede aksel fungerer fint på en A, fordi bremsestængerne sidder på siden af rammen og derved går fri når akslerne bevæger sig op og ned.
    Det er ikke tilfældet på årg. 32 og senere.

    som svar til: Hjælp til sænkning af min Ford A #1028726
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Søgte lidt i vores forum arkiv og fandt denne beskrivelse, af NielsK

    “Der er en tråd her på siden om at “vende” fjedreøjer. Ligeledes er der flere tråde på H.A.M.B. om det samme.
    Kort fortalt: 2 klodser på gulvet, fjederen ovenpå, stor hammer Cool
    Eller bedre, en presse, og trykke fjederen i små nøk, til den har den rigtige bue.
    Ikke for langt mellem anslagene på pressen, og så flytte fjederlaget et par tommer for hvert “nøk”
    Skil dem begge ad, og tegn en bue op efter den gode, tryk så den anden op til lagene matcher.
    Det knækkede lag, får du lavet på en fjederfabrik, hvis du ikke kan finde et brugt.
    Eller smid det tilsvarende ud af den anden fjeder, du bør nemlig overveje, om ikke der skal et par lag ud. Så buer du bare de resterende lidt mere, for at holde højden.
    Du skal jo nok ikke udnytte lasteevnen, men vil sikkert have en bedre komfort end der er i “truckaffjederingen”
    Når du samler, så læg teflon imellem lagene, eller gør som os fattigrøve, smid en håndfuld fedt imellem.”

    som svar til: Screaming festival i Calella (nord for Barcelona) #1028725
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Er sikker på at det bliver godt… Jeg smutter med de drenge til Torremolinos og Rock’n’race i februar :D :good:

    som svar til: Hjælp til sænkning af min Ford A #1028723
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Søren, det kan gøres på flere måder:

    Den billigste:
    Adskil dine fjedre for og bag, vend hovedbladet så laskebolten sænker bilen en tomme.
    Du kan så tage af højden på fjederbladene, så de bliver mere flade.
    Denne metode tager en del af komforten.

    Den bedste:
    Køb en droppet forbro. Derved bevares den fulde affjedring og du opnår med det samme de 3-4″
    Bagtøjet skal stadig sænkes som i det billige forslag, men det har ikke nær så stor negativ indvirkning på komforten som ved forbroen.
    Den kan evt. købes her:
    http://jocar.se/index.php/cPath/18_45

    som svar til: Hvem kan lette mit svinghjul ? #1028714
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Det er altid et godt nytårsforsæt ;-)
    Det skulle vel gerne være Midtjylland?
    Ellers er jeg ret sikker på at Johnny Anker i syd kan (kalder sig Johnny Wanker på FB)
    Har du spurgt Kedde?

    som svar til: Nye emojis! :) #1028711
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Super fedt Mikkel!! Det gør siden mere levende :good: B-) ;-) :barnfindroadster:

    som svar til: GODT NYTÅR 2018 #1028706
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Så længe værkstedet ikke er gået hjemmefra Rasmus, så går det nok alt sammen :D

    som svar til: GODT NYTÅR 2018 #1028698
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Det drejer sig om at se sin frygt i øjnene! Jeg har både GM og FoMoCo i min garage, helt uden at ryste på hænderne :) ;) Det KAN lade sig gøre!

    som svar til: Aces Poker Run , Schweiz. #1028697
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Billederne derfra ser unægteligt fantastiske ud!!

    Disse er taget af vores ven fra RMF, Jan Leichsenring – Ponyphotos

    som svar til: Torsionsaffjedring på Trad Rods #1028691
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

    Torsionsaffjedring er en ret fin måde at styre bilens opførsel på vejen med. Let at styre højden også.
    Den eneste forhindring jeg kan se, er at det kan være svært at få godkendt (læs, dyrt)

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 3,244 i alt)