DANISH WHEEL!!

Hjem Fora *FORUM ARKIV* DANISH WHEEL!!

Dette emne indeholder 70 svar, har 18 stemmer og blev senest opdateret af Avatar thomasgisler 10 år, 8 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 71 i alt)
  • Forfatter

sådan kan det gå, når der ikke er for meget at lave i byggebranchen pgra det lortevejr!

jeg har længet gået med tanken om at få det engelske hjul..jeg har en silkeborg hammer, men alle der har set sådan en fætter i brug, ved at den er noget voldsom, og iøvrigt ikke harmonerer særligt godt med enten børn der sover, eller en kone der ser sex and the city!!

jeg var et klik fra en kinesisk version fra verktygsboden, da jeg så lyset. jeg ville designe en man kunne få lov at stille i stuen!! aæøh eller bare inde på matrikelnummeret!

nå men her er resultatet:

der kommer en forstærkning udenpå, mere af hensyn til udseendet. men en af de vigtigste ting er at have en stabilt hjul, så det hjælper altsammen!

for ikke det skal se for hjemmelavet, og måske nyt ud, hulborer vi og nitter siderne.

nå der kommer mere senere på ugen! stay tuned!!

-palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Hold da fest Palle!

Når du laver et indlæg ( 1 gang om året, hehe ) så gør du det med manér.

Ser rigtig godt ud, så jeg glæder mig til at se mere Laughing

nu er jeg jo ved at være på plads i det nye hus/værksted…så skal der sgu ske noget!

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Det lyder godt Laughing

Du kan jo også rigtigt gå og hygge dig i den kælder.

rammen til caddyen er  malet og klar til karrossen inden længe. og der skal laves meget på fronten…det er jo der det hjul kommer ind i billedet! kommer du snart forbi det vestfynske!!??

twinkel
    Deltager

Min dybeste respekt……Det er sq da det flotteste “hjul” jeg har set. For COOOl med nitterne.

KUNST !

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

Det ser kanon ud. Fantastisk stykke arbejde!

STENDRUP
    Deltager

ja hvorfor gøre det halvt når man kan gøre det helt, ser rigtigt godt ud

må vi andre også få det der link Wink 

back in black
    Deltager

Hej Palle!

Flot arbejde! Glæder mig til at se det færdige resultat.

Har selv bygget en for tre år siden. Valserne er nok det sværeste at få lavet og hærdet.

Håber du har nogle gode kontakter, ellers kan det blive dyrt.

En god ide`, er at få noget sand i stellet. Det dæmper lyden en del.

mvh B&B

Dobbeltmorten
    Deltager

Er der nogen som ved om man kan købe værktøjet (rullerne) løse ? og hvor man kan købe dem ?

Det ser rigtigt godt ud, det du har lavet Palle.

tak for ordene!

den bliver helt sikkert fed…på fredag svejser jeg den sammen, og der kommer lidt flere billeder på.

mht til “hjulene”  så laver vi dem i 3″ og naturligvis i det rigtige værktøjsstål. den skarpsindige læser, har måske bemærket, at der på det første billede ligger flere af de laserskårede stålplader. alt hvad jeg laver tegnes i CAD, og min plan er at ende med at lave et komplet “IKEA” engelsk hjul, hvis nogle skulle være interesseret. hvis man ikke kan svejse lortet samen selv, så kommer man aldrig til at lære og bruge det alligevel!

vi er i øjeblikket ved at lægge hånd på cnc programmet til at lavene hjulene…glæd jer! de bliver rigtig fede!

-palle

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Nogle gange bliver man RiGtiGt stolt af at være Dansker…..denne tråd får Patriotismnen frem hos ihvertfald….Mig. Hold Kay hvor ser det “Vildtsuperkanonsavlesavleagtig Ud” Cool

Thomas
    Thomas
    Keymaster

PALLE said:

! kommer du snart forbi det vestfynske!!??

Vi skal godt nok til Århus i slutningen af denne måned, men har passagerer i bilen at tage hensyn til Wink

Jeg må tage nogle af gutterne med på en drenge-tur til Assens, så vi kan sparke dæk og se på IKEA hjul og biler Laughing

TobiasK
    Deltager

Det der fik mit svendeprojekt til at blegne fuldstændigt!

nå så skete der lidt idag alligevel! forstærkningspladerne er lagt på, og nitter skal nu fastgøres.

vi spænder de to plader sammen for ikke de små sataner af nogle nitter skvatter ud!

så vender vi pladerne, og kan nu svejse fra bagsiden

nitterne går igennem et 6 mm hul på forstærkningspladen, og ind i et 14 mm hul. dette lader vores svejsning komme ind og få fat i den tynde plade sdamtidig med at nitten brændes fast. 

så er det bare at slibe lidt…der skal nemlig være plads til en UNP profil på ydersiden, men det komme senere.

-palle

Lars
    Deltager

Dobbeltmorten said:

Er der nogen som ved om man kan købe værktøjet (rullerne) løse ? og hvor man kan købe dem ?

Det ser rigtigt godt ud, det du har lavet Palle.

Her

http://www.englishwheels.net/m8_view_item.html?m8:item=MA2Yoke-Kit

og en lidt billigere version

http://www.englishwheels.net/m8_view_item.html?m8:item=MA2Kit-6

Søg på “english wheel anvil

Lars

hoosier pattern..de er fede! jeg overvejer at spørge på prisen, men tør næsten ikke!

men vent lige og se hvad vi har gang i!

Dobbeltmorten
    Deltager

Tak Lars

Fedt Palle Laughing

her er den føromtalte profil…udover at holde afstand på de to sideplader, er den med til at gøre konstruktionen stiv.

enderne kiles ind til 100 mm fra bredden på 195 mm. mest af hensyn til udseendet, for her kommer akslerne til at sidde. 

profilen lægges 100 tilbage fra pladekanten. ser lidt pænere ud!

-palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Super cool arbejde Palle!!

Ser frem til billeder af næste fremskridt

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 71 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.