DANISH WHEEL!!

Hjem Fora *FORUM ARKIV* DANISH WHEEL!!

Dette emne indeholder 70 svar, har 18 stemmer og blev senest opdateret af Avatar thomasgisler 10 år, 8 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 41 til 60 (af 71 i alt)
  • Forfatter
    Lars
    Deltager

Ikke noget nyt fra projektet

Lars

alle stumperne er ved at være færdige…og hjulene ryger til hærdning i morgen tror jeg! det ser rigtigt fint ud. det bliver super kvalitet, men jeg er sgu spændt på prisen!!

Peder
    Deltager

Det er vi faktisk flere der er Palle.

Peder

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Robert Jacobsen kunne få formuer for sin “kunst” så det der hjul kan ikke blive for dyrt ;-)

Mark

tak Mark…gid det var så vel.

men lidt er der sket…de nederste “anvils” er nu lavet, og endelig klar til hærdning.

Her ses akslen hvor nederste hjul, og selve på spændingen sidder. den planlagte quich release, kommer til at sidde i toppen. de fire huller i toppen, har vi lavet for at man kan dreje sine hjul 180 gr, og derved arbejde “ind” i hjulet.

de fire gevindhuller lodret er for en 4 trins, højde regulering. der findes ingen mennesker der vil kunne lide at arbejde i den samme højde, derfor disse. ikke noget jeg har set andre steder, hvilket undrer lidt!

-palle

lige hvis et kvikt hoved ikke synes de ser blanke ud…så kommer det når der slettes med keramik, efter hærdning…stay tuned!

STENDRUP
    Deltager

Det ser godt ud bare jeg havde adgang til alle de maskiner Tongue outTongue out ser stadig frem til en pris på de hjul Wink

MVh En næsten ikke misundelig Stendrup

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Super fedt med alle de byggebilleder Palle!!

Det kommer godt nok til at være et kvalitetshjul Cool

twinkel
    Deltager

Tør slet ikke tænke på, hvad der kommer til ,at bli' lavet på dette vidunder. Har fulgt skabelsen af DANISH WHEEL.  Godt gået.

jow tak!! der skal også laves meget..hele fronten på min cadillac. nu kan jeg helle ikke vente meget længere! forhåbentlig ligner det noget i den kommende uge!

vi laver sgu en rulle lørdag i min kælder når den er klar!! så kan i prøve..

-palle

nåee…så skete der lidt mere! hjulene er kommet tilbage fra hærdning!

nu mangler bare den slet drejning med keramiske platter! vi nåede kun det store hjul idag..

her ses hjulet inden afdrejning…overfladen er chekket og målt til 59-61 hrc. tro mig det er hårdt!

bemærk gløderne der kommer op fra stålet..

her ses hjulet færdigt på den ene side..kun lejepasningen skal drejes.

jeg håber at kunne få en pris hvis jeg bestiller 5 sæt af gangen, så laves det naturligvis kun i cnc

samtidig er vi næsten færdige med at konstruere quich release og vuggen til de nederste “anvils”

og her selve akslerne og justeringen, både med hånden og med foden!

jeg håber at kunne rulle det første metal i kommende weekend

-palle

så skete der lidt med de nederste anvils…på lørdag sker det!!

stay tuned!!

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Ser MUMS ud….. det bliver virkelig et luksus-hjul.

Tak for de gode billeder Smile

så ruller vi…

endelig kunne vi samle akslerne, og få svejst det sidste på, før maling!

her ses det store hjul..en lille detalje er nitterne, det skulle ligesomme hænge lidt sammen

så en gang hatte lak…jaguar british racing green med lidt mat pasta…nu mangler den bare lidt stripes!!

så er den endelig hjemme hos mig selv i kælderen..vi har lavet den på værkstedet i min virksomhed..

det var stort. det første stykke aluminium. jeg tror nu nok det jeg havde var lidt for tyndt og blødt. men hvad ved jeg..nu er det kun øvelse der skal til.

planen var at lave en skærm til roadsteren…jeg er ved at blive gammel!!

det er sgu ikke så nemt at styre…metallet reagerer voldsomt på bearbejdelsen, og det er vigtigt ikke at sætte for meget tryk på. men shrinkeren, kommer der hurtigt lidt krumning!

større problem…større hammer!! jeg tror sgu jeg ændrer planer, og laver et askebæger!

det er nu officielt til en scania lastbil…nogen der mangler sådan en skærm!!

hvis den kommer til at ligne noget en dag..så vender jeg tilbage!!

-palle

Lars
    Deltager

Du hygger dig

Lars

Devilswillys
    Deltager

Det ser helt fantastisk ud

Men det jeg også lagde specielt mærke til er SNEKÆDER PÅ DIN ENDNU IKKE GRØNNE ROADSTER

KEEP ON ROLLING

STENDRUP
    Deltager

Stort tillykke her fra Wink

nyt værktøj er altid dejligt 

selv gjort værktøj det er ikke til at beskriveSmile 

Nielsk
    Deltager

Fan . . . . . godt at se nogen med gå på mod Laughing

Mit kendskab til Engelsk hjul, kan nemt overses, det er noget med 5 minutter Foot in mouth

MEN den gamle S . . . . . . . der tog mig i ørene, nåede at fortælle, at hvis man gjorde som mig: “Lavede striber”, havde man for meget “tilspænding” på hjulet.

Jeg skulle i stedet køre mange flere gange Frown

Når det er rigtigt, bliver overfladen ligesom poleret, emnet bliver helt højglans Tongue out

det med striberne niels..det er som jeg nævner også pgra for blød alu. jeg tilskrev det for meget tryk, men de kommer ligemeget hvad faen jeg gør! men det er klart at man kan nærmest klemme en bane i metallet. jeg prøver idag med 0,7 autoblik, så ser vi hvad der sker!

men al begyndelse er svær…..stay tuned!

eller som Tim siger…KEEP ON ROLLING!!

Dobbeltmorten
    Deltager

Du ved det sikker t godt Palle, men ham der Lazze.se har nogle instruktions videoer på sin hjemmeside som man kan downloade for lidt betaling. Men hvis du heller vil gøre dine egne erfaringer, så er det også fint. Vi har en Pullmax på mit job, som jeg “tvinger” alle eleverne til at bruge. Det ender så som regel med at det næste projekt de vil lave er et Engelsk hjul Laughing (eller dansk hjul, de er jo danskere)

Viser 20 indlæg - 41 til 60 (af 71 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.