Garage sæsonen er over os….

Hjem Fora *FORUM ARKIV* Garage sæsonen er over os….

Dette emne indeholder 26 svar, har 16 stemmer og blev senest opdateret af Lörs von loco Lörs von loco 7 år, 10 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

og overalt skal der gøres klar til 2014.
    Dette var naturligvis ét af samtaleemnerne i går, til swapmeet i Holbæk.

Vi taler tit om hvor rart det kunne være med evig “sommer”, som i Californien, men hvad skulle vi i virkeligheden stille op med den? Ville vi nogensinde få lavet noget i garagerne?
    Selvfølgelig ville vi hen ad vejen finde ud af at opdele året i sæsoner alligevel, men netop vores egen tvungne stilstand er noget jeg finder meget inspirerende, i en ellers trist vinterperiode.

Man tvinges til at flytte tankerne, fra mulige udflugtsmål til mål i vores forskellige projekter. Det er lidt ligesom at møde på arbejde….. vi ved at vi skal være der, så det er bare med at få udnyttet tiden.

Selv kan jeg ikke mindes en vinter hvor jeg var decideret arbejdsløs på værkstedet.
    Sidste år skulle have været min Cadillacs tur, men det bliver så i år istedet….. og sådan flyver tiden hurtigere end vi kan følge med :-)
    Ind imellem kan man få lyst til at sælge fra og fokusere, men så overtager både fornuft og frygt for at komme til at kede sig……. og ikke mindst, frygten for at opgive en langvarig drøm om et ganske særligt projekt.

Selvom det altid er lettere at tale om alle drømmene, uden at man derfor har mulighed for at indfrie dem, så kunne jeg da alligevel godt tænke mig at give frit lejde, for alle jeres drømme for den kommende vinter…..
    Hvad skal i skrue på?
    Hvad håber i at i skal skrue på?
    Hvad er i allerede halvt færdige med?

Alle input er velkomne, for én ting er sikkert…
    Om ikke ret lang tid er vi alle igang, hvad enten det er psykisk eller fysisk ;-)

Glaser31
    Deltager

Jamen så prøver jeg at lægge ud med et billede Laughing

Nå den gik ikke,men har et dejligt projekt til hele vinterne-og sommeren

pifters
    Deltager

Har Lejet mig ind på et fedt værksted (Lörs´s gamle) hvor der er 2 andre. Så der skal ryddes op og så skal Forden have lavet nogle af alle de hængepartier der er (bremser, utæt tank der skal lappes, ny karburator m.m.). og der bliver også monteret en Hellerupkrog, Så vi er klar til sæsonen 2014.     Pifters 

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Ønskelisten med hvad jeg gerne vil nå i løbet af vinteren, er lang. Måske når jeg det hele….. Måske ikke. Vigtigst er at finde årsagen til at motoren er blevet til en trykkoger. Revner eller bare toppakninger. 

Derefter skal der sænkes front ved hjælp af Ford Aerostar fjedre.

Finder jeg en tidlig Mustang bagaksel, skal den også monteres men lad os nu se, når vi når til April :-)  

Mark

southfork
    Deltager

Er Soren Kirkegaard i huset???

Lars
    Deltager

southfork said:

Er Soren Kirkegaard i huset???

Fed kommentar Jack.

Lars

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Oprydning!

52Indian
    Deltager

Tjaaa ud skulle da gerne have mit Monark/Indian projekt færdigt så dn er kørende til foråret, ellers står den på Indian bobber projektet og måske lige få laver V8éren til min `64 Chevy… så det bliver da ikke kedeligt….. nå ja, så dukker der jo altid nogle side projekter op :-)

Thomas
    Thomas
    Keymaster

52Indian said:

Tjaaa ud skulle da gerne have mit Monark/Indian projekt færdigt så dn er kørende til foråret, ellers står den på Indian bobber projektet og måske lige få laver V8éren til min `64 Chevy… så det bliver da ikke kedeligt….. nå ja, så dukker der jo altid nogle side projekter op :-)

Det lyder da lovende :)

Er det noget vi får lidt mere at vide om?

Niels N
    Deltager

Nu skal det være.  Min Flathead motor skal have et sted at bo. Jeg har købt en 1938 1ton pickupramme med bagtøj og papirer. Planen er at bygge en flatbed truck. Jeg har 1946 bremser og fortøj til at ligge plus en masse smådele. Førerhuset svejser jeg sammen af en rusten Ford A Tudor karosse.  Motoren bliver en opboret EAB motor med Edelbrock topstykker, Isky knastaksel med justerbare lyftere, Offy indsug med 2 stromberg 97 og Mallory tænding. Håber jeg får den klar til næste år, men som vi alle ved tager det altid tre gange så lang tid som beregnet.

Niels N

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Niels N said:

Nu skal det være.  Min Flathead motor skal have et sted at bo. Jeg har købt en 1938 1ton pickupramme med bagtøj og papirer. Planen er at bygge en flatbed truck. Jeg har 1946 bremser og fortøj til at ligge plus en masse smådele. Førerhuset svejser jeg sammen af en rusten Ford A Tudor karosse.  Motoren bliver en opboret EAB motor med Edelbrock topstykker, Isky knastaksel med justerbare lyftere, Offy indsug med 2 stromberg 97 og Mallory tænding. Håber jeg får den klar til næste år, men som vi alle ved tager det altid tre gange så lang tid som beregnet.

Niels N

Endelig et projekt fra bunden sat sammen af forhåndenværende stumper,ser frem til både se om høre mere.

West

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Lyder spændende Niels N

Mon ikke det kommer til at virke fint, når nu det er dig som skruer det sammen ;)

Bjarne Zaedow
    Deltager

Det bliver en ond ” Monster truck ” !!!!!!! Wink

Hilsen Bjarne Z. Cool

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Niels N said:

Nu skal det være…

Glæder mig til at se, hvad du ender op med. :-D

Niels N
    Deltager

Udbringning af kul og koks, øl og limonade og lejlighedsvise flytteopgaver.

Vognmand Nielsen

Tlf 1447

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Skal have skåret ny bagerste siderude, og så måske vaske mine nye fælge…

Niels N
    Deltager

Uhadada, så har du da nok at se til.    Smile

Niels N

southfork
    Deltager

Hvorfor skal du vaske dine nye faelge, Danner?  Ved du ikke at “patina” er meget populaer nu???Wink

-jack

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

I Sallings Garage Wink står den på kronisk dovenskab som det plejer. Samt en masse over arbejde.

Ellers er planen jeg skal blive færdig med at brække gulv op og få støbt nået nyt, så der kan blive lidt mere orden i roddet, og plads til at komme igang med at få lavet nået mere på “kællingen” inden der skal startes op på nået nyt.

På søndag kommer der selvskab i garagen, i form af et stykke automobil fra den gang det var før. Som der gerne skulle ende med endnu en 4 banger rod på de danske veje til sommer. Men mere om det senere. :)

Peder
    Deltager

Niels N said:

Uhadada, så har du da nok at se til.    Smile

Niels N

Ja, de æ nau a hel ti.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 27 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.