glas over nummerpladen! er det nye sorte!

Hjem Fora *FORUM ARKIV* glas over nummerpladen! er det nye sorte!

Dette emne indeholder 16 svar, har 7 stemmer og blev senest opdateret af Avatar Webstedets standard 7 år, 5 måneder siden.

Viser 17 indlæg - 1 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

ja det er ikke sikkert i har opdaget det, ellers også er det mig der lever i 40'erne

men jeg har besluttet at min nummerplade sidder alt for ubeskyttet, og skal ind i varmen!

så der er ikke andet at gøre, end at hugge et hul i røven af caddy'en

sådan ser det ud med den sorte plade, og den passer præcis i str

desværre så er røven på min caddy ikke særligt lige, og jeg er ikke meget for et stykke plexiglas. det bliver hurtigt mat. jeg overvejede at skære noget ud af et stykke buet glas fra hvad ved jeg!

men kom i tanke om at jeg jo faktisk er ejer af en keramik ovn

et stykke rockwool blev skåret i den ønskede form, og oven sat til 700 grader

det er imidlertid en kende for varmt, og glasset begynder at flyde..

næste gang satte vi den på 670 og det var helt perfekt..men fuck der er varmt!

meget langsom nedkøling er vigtigt

voila…så er der glas!

-palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Seriøst fedt!! I mit næste liv må jeg vist hellere blive murer ;)

Godmorgen Snedker…jeg har sagt det før: du skulle jo bare have læst lidt videre! haha

Tak og god Påske!

Der Maurer

Nielsk
    Deltager

Fedt trick.

Da jeg var læredreng havde vi en lille hærdeovn, jeg lavede en slat lommepenge ved at smide en ølflaske ind og lade den “klappe” sammen. bore et hul i halsen, og sætte et stykke “Perlekæde” i til ophæng, og lime en etiket på bagefter.

De var eftertragtede på drengeværelser og i slyngelstuen på den lokale bæverding. Der hang de med alle de etiketter der kunne findes, inkl Faxes “Den lille buttede”.

Til Lörs og andre vittige hoveder:

NEJ en Perlekæde er IKKE et sæt håndjern :-)

PALLE: Har du lavet en recess til at lime glasset i eller hva ??

Hej Niels!

der kommer en stålramme, som glasset ligger imod. med en gummiliste imellem!

jeg er nervøs for, at glasset revner ved de vibtrationer der kommer. mere i påsken, der skal det sgu være færdigt

-palle

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

Forsatan Palle. Kan du snart blive ved? Det total fedt det der.

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Kan man bestille en par briller i tilpassede buede hoved form til undertegnede.

Damn det er cool……jeg viiiillll være din søn, adopter mig NU !!! :-) :-) :-)  

der skal nok komme nogle bygge billeder..men her er den næsten færdige ramme, som svejses i bilen. der er monteret 4 stk små pærer  i den øverste del. det bliver fedt at se med lys i for første gang.. Lörs..du sender bare en skabelon. skal det være i røgfarvet glas, nu hvor vi er igang!

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Det bliver så cool!

Man kan vel egentlig sige at du tager den et skridt videre end lovgivningen? Jeg mener…… hvis den nyeste lovgivning siger at pladerne skal skrues fast og du så sætter den bag glas og ramme ;)

Thomas..det er netop Kustoms..først med det nyeste!

jeg synes det bliver fedt, men en anelse mere indviklet end jeg havde regnet med:

så gik påsken med noget fornuftigt….

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Det er total guffelade. Nøøøøjjjhhhhh mumse mumseCool

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Kuul! Cool

jeg har grublet noget over hvordan afslutningen skulle laves under underpladen, og overvejede at føre den profil igennem som er i siderne!

jeg besluttede at fabrikere en ny og mindre profil i området lige under pladen.

et stykke firkantjern og 1/4 vandrør plus lidt plade, så er man der næsten

svejses i, og jeg synes faktisk det ser ret 'factory' ud, og det er efter min mening det rigtige til en Kustom som min.

jeg svejsede samtidig de to yderprofiler fast til resten af bilen, for at give hele bagenden en mere glat overflade uden samlinger…og så lidt tin!

det pyntede allerede med et enkelt lag…den sjove med tinspartling er, at 75 % af forbruget ligger og flyder på gulvet når man er færdig!

stay tuned

-palle

skovbycruiser
    Deltager

Det ser satenrasme godt ud :-)

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Tin-man? Tongue out

Ser som vanligt vildt godt ud

der kommer lidt byggebilleder, jeg har ændret lys kanalen over nummerpladen, da man kunne se pærerne udefra.

jeg har lige prøvetændt, og det ser perfekt ud. det er bare et mockup

tak for ordene

ha en velsignet weekend…og husk at selv en 49 Caddy kan choppes!

der maurer!

Viser 17 indlæg - 1 til 17 (af 17 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.