GUIDE TIL MODERNISERING AF DIT INSTRUMENTBRÆDT

Hjem Fora *FORUM ARKIV* GUIDE TIL MODERNISERING AF DIT INSTRUMENTBRÆDT

Dette emne indeholder 26 svar, har 7 stemmer og blev senest opdateret af Avatar Webstedets standard 5 år, 10 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 27 i alt)
  • Forfatter

Howdy…så er min uskyldige cadillac igen kommet under ´kniven´ 

en af de ting man tit glemmer når man bygger en Kustom, er instrumentbrædtet. de fleste kigger ind i bilen, og ser kun det kedelige originale.

håber jeg kan få andre til at komme på disse tanker ved at vise mine byggebilleder:

her ses et originalt 1947 instrument brædt

jeg har for en del år siden købt en smadret 48 4 dørs..og tænkte den kommer mig til gode en dag..og netop det fede art deco instrument fra 48´eren skal bruges

her ses den første ´luft´mockup…you get the idea

så er de rikek andet end at skære det originale lort væk…ellers bliver det kun til snak

jeg skal være ærlilg, og sige at jeg havde lidt ondt i maven, da hele instrument brædtet lå i skiver på gulvet

den ting som jeg elsker mest ved et 48 instrument, er at den runde form, løber ud i toppen af dørene.

så jeg har skåret den runde del af de døre jeg havde liggende, og limet dem sammen med de originale 47 dør toppe

lidt tin og så ligner det en dørtop igen

ser jo nærmest factory ud..her har jeg sat den højre dørtop på, og hæftet selve brædtet på yderrammen fra den originale del. jeg har også genbrugt bunden af det originale instrument brædt..så passer bolthuller oa. men man ændrer fuldstændig frontrude netop i 1947-48..så det passer ikke for heldigt. men det er nu noget jeg bestemmer, og her ses netop den fantastiske bue som går rundtom hjørnet

samme ballade i venstre side..jeg lod lige det hele sidde i et par uger,inden jeg begyndte at sy alt sammen. jeg ville lige sikre mig at det var som jeg havde tænkt mig

lidt tin..og så er den ged barberet. det lød nemmere end jeg husker det

tænker lidt en liste fra den 48´er..men den skal være større end den her tænker jeg

stay tuned

palle

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

Du en vild mand Palle… :) Det ser satme godt ud det øjenguf du har gang i der. Alt for fedt, og kanon billedtråd du har lavet her :) Glæder mig til at se resultatet.

Rasmus

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Sikke et fantastisk stykke arbejde, Palle!!

Ser virkelig godt ud og du har fuldstændig ret i at '48 instrumentet er et stilmæsigt match med resten af din bil!

Tak for nogle fine billeder :)

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Fedt, Palle! Laughing Cool

Nielsk
    Deltager

Super sejt det der :-)

tak drenge….det skal helst kildre lidt i maven når man skærer hul haha

her ses et bird wiev. her synes jeg man kan bedre se de flotte runde hjørner som jeg synes er så fede

coupe31
    Deltager

Ja det ligner lidt fronten fra en Opel Vectra du har skråret i du mangler også bare cigaren så ligner du Bill Hines med den brænder der og tinnet HE HE.

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Ser dælmne godt ud  YES ! Wink……….og instrumentbordet er også smukt ud WinkWinkSmile

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

coupe31 said:

… det ligner lidt fronten fra en Opel Vectra du har skråret i…

Palle, jeg hører ofte negativt om Amazonerne fra andre kustom-folk (tæller ikke, er ikke “rigtig”, brug tiden på en “rigtig”, er ikke amerikansk, er for nemt, svenskerne har gjort alt på dem, osv.), hvorfor jeg ikke har nævnt det her. Men med sammenligningen til en Vectra B tør jeg nu godt nævne, at jeg har øvre dørpaneler liggende til 3-4 Amazoner med den “pude”, der fortsatte instrumentpolstringen ud på dørene… Cool

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Dannerr said:

… jeg har øvre dørpaneler … med den “pude”, der fortsatte instrumentpolstringen ud på dørene…

Der liggerer også et PV-instrumentbord, der skal smedes i en Ama en dag… en dag…. Cool

..det er bare at begynde..den plastbeklædte overdel på en amazon kunne være en ide på min caddy, det er en fed detalje

skal jeg ikke choppe den amazon, det har jeg drømt om længe

-palle

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

PALLE said:

..det er bare at begynde..den plastbeklædte overdel på en amazon kunne være en ide på min caddy, det er en fed detalje

skal jeg ikke choppe den amazon, det har jeg drømt om længe

-palle

Ja, asynes altså den er fyldt med fede '50er design-detaljer. Og hellere køre i en kustom-Amazon, end en moderne bil og bare drømme om det… Sealed (Kører selv moderne sparegris, for lige nu er det sjovest at bygge på A-Ford.)

JO DA! Laughing Men jeg har kun stacioncars (og de er ikke pæne tagsænket: http://www1.garaget.org/archive/9/8068/296825/296825-2825846.jpg) og en meget råden markræser i øjeblikket… Men planen er at få strukket en tagsænket Amazon sammen til at være vinterbil en dag… Cool

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

ALLE  biler kan choppes til coolnes.  Det er bare et bare et spørgsmål om hvem der kapper.  En Amazone HGV som Ht  og med en diskret og fornuftig sænkning ville da se kuuuuullll ud. Hvornår skal vi gøre det??? Wink

hov…jeg opdager at jeg ikke har vist det færdige resultat. det er jo lidt som sex uden afslutning, og hvem gider det!?

så det bare at samle trådene.

jeg mangler lige at afslutte undersiden af instrumentet. der kommer noget chrome som

skal afrunde undersiden, og fjerne hullet hvor ratsammen har siddet. dejligt at få endnu en brøler fra cadillacs design studie ud af verden

og lige en lille teaser…hvad gør man hvis ens forskærme virker for korte!?…rigtigt..man gør den en anelse længere

stay tuned

palle

det sidste bankeri idag, så er den ged barberet. der mangler dog en masse arbejde under dørsiden. der sidder et trinbrædt som skal forlænges også

her er et photoshop min ven Rik har lavet inden jeg begyndte at skære…nu ser man at forskærm og bagskærm passer sammen. det så jo mildest talt frygteligt ud haha

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Wow!! Tak for de seneste billeder og ombygninger Palle!

Det ser virkelig fantastisk ud…… over al forventning og et sandt mesterværk. Du er virkelig blevet dygtig med pladerne, må jeg sige.

tak Thomas..

jeg fedter lidt med noget bronzestøbning…måske memorians skal have lavet en plague. vi kan lave en støbe lørdag på fyn..hvis i tør komme udenfor Valby haha…

jeg øver mig dog lidt. det er skidesvært at få dem tynde nok, det er som om at bronzen størkner hurtigere end jeg havde håbet på. men øvelse gør mester

Thomas
    Thomas
    Keymaster

PALLE said:

tak Thomas..

jeg fedter lidt med noget bronzestøbning…måske memorians skal have lavet en plague. vi kan lave en støbe lørdag på fyn..hvis i tør komme udenfor Valby haha…

Det kunne være vildt fedt Palle! Vi tør skam godt komme udenfor København! Det må være en anden klub du tænker på :D

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Er alu ikke lettere at arbejde med? Bronzen er jo selvfølgelig federe, men blot en tanke

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Du er sku bare en mega “Dygtig Frans”….MEGA COOL Palle. Jeg kommer mægtig gerne til Støberi Lørdag hos dig….eller anden form for Lørdag der kan medføre hyggeligt samvær. Bare sig til lidt i god tid.

tak drenge…så fik jeg banket de små buler ud..elelr ihvertfald de fleste, og er tilfreds

en anelse tin og så på med skærmen igen. jeg synes det er en voldsom stor forbedring.

her er en mand…og han er glad.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 27 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.