KUSTOM BAGLYGTER

Hjem Fora *FORUM ARKIV* KUSTOM BAGLYGTER

Dette emne indeholder 51 svar, har 14 stemmer og blev senest opdateret af Avatar Webstedets standard 7 år, 7 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 52 i alt)
  • Forfatter

som i nok ved, så er det kustom's som er mit favorit…og en ting som er vigtig på en Kustom, er i mine øjne, de rigtige lygter.

jeg arbejder på en 47 cadillac..og en af de ting som var meget brugt sidst i 40'erne, var lygtegla i kofangerhornene.

dengang sleb man en plexigals klods til, og det har nok ikke været den bedste pasform.

så jeg eksperimenter lidt med en støbning…jeg har dog nok fundet ud af, at den røde farve er for solid..og jeg skal finde en rød kulør, der lader lys trænge bedre igennem

det er en helt glasklar polyester jeg bruger. de første skabeloner. lavede jeg i gips, men polyesteren opløste gipsen, så det hang fast..

så nu er det rigtigt silikone, beregnet til støbeforme

min første tanke, var en lygter der lå på oversiden af hornet, men jeg synes ikke den er helt periode korrekt…det er lidt mere 50'er

jeg laver forme med plexiglas rester, som jeg stjæler i det lokale byggemarked…en hobbykniv, og en limpistol, så er det hurtigt klaret

silikonen blandes..og hældes forsigtigt i…

man kan vælge at fræse det overflødige polyester ud, men jeg har valgt at dreje en konus, som er ca 12 mm mindre, og med den ønskede profil..det vil være straks værre når glasset ikke er ovalt

placer den i center..det er vigtigt at tykkelsen på glasset er rimelig ens..jeg tror det bliver at se, hvis der er for meget forskel

husk det er vigtigt ikke at bruge ansigtsmaske..man bliver i godt humør af at indånde produktet ha ha

den røde farve iblandes…og der skal ikke meget til.

nu skal der bare slibes…afsluttes med vandslibning og til sidst poleres..

men jeg skal dog finde en mere transparent farve…giv lyd hvis nogen er experter på området

jeg skærer en ca 1 mm tyk undersænkning på bagsiden, så glasset ligger inde i kofanger hornet..denne skæres, når jeg kender den endelige str på mit glas…

stay tuned

-palle

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Det er jo kunst, Palle. Fedt projekt :-)

Mark

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Prøv evt med frugt farve,polyester er ikke spor kritisk,har være med til støbe polyester for mange år siden,der brugte vi mad kulør til det sorte.West

ja jeg må prøve lidt af hvert..men det skal også være nogle farver der ikke bliver for hurtigt blege i solen.

der kommer nyt i sagen senere på ugen!

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Super fedt projekt Palle!!

Mere af den slags ;)

det er jo skide hyggeligt..lidt 1200 vandslibe papir..og autosol..så ligner det allerede noget efter 15 minutter

Thomas..jeg har en klage! i det sidste wheels er der en reportage fra GNRS..og sandelig om ikke jeg hedder palle Mester i artiklen ha ha..

jeg undrede mig noget..indtil vores kvikke hoved, og jow det er ham, Lars friborg..gjorde mig opmærksom på at det nok stammede herfra!

jeg må tage en sludder med en numerolog..

Lars
    Deltager

..indtil vores kvikke hoved, og jow det er ham, Lars friborg

Jow jow. En har jo sine klare øjeblikke.

Lars

Thomas
    Thomas
    Keymaster

PALLE said:

Thomas..jeg har en klage! i det sidste wheels er der en reportage fra GNRS..og sandelig om ikke jeg hedder palle Mester i artiklen ha ha..

jeg undrede mig noget..indtil vores kvikke hoved, og jow det er ham, Lars friborg..gjorde mig opmærksom på at det nok stammede herfra!

jeg må tage en sludder med en numerolog..

Jeg beklager, men må henstille til at det kunne være værre…….. du kunne jo have heddet Palle Lærling ;)

ha ha..det er sgu rigtigt..den havde været svær mandag morgen!

-palle

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

Sådan der Palle. Skide godt lavet. Det må være det man kalder kustom i verdens klasse Cool

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Jeg har INGEN forstand på det – men når det nu er baglygter til en custom, er Candy Apple Red så ikke oplagt da? :-)

skovbamsen
    Deltager

tak Skovbamsen…jeg har set dem, og vil også prøve at bestille.

der er sommetider problemer med at få de vædsker sendt..jeg bestilte fra UK..men de blev sgu sendt tilbage

jeg prøvede iøvrigt med frugt farve…og medmindre man hedder Jim Lyngvild..så er den nok en anelse for feminin..

ha en god påske

palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Joooe, den er måske en anelse pink den farve der ;)

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Fedt projekt Palle Mester Drengen Smile.

Prøv evt. med gammelt gennemfarvet baglygte glas som knuses og opløses eller smeltes. De har som regel den der dybe varme røde farve og er transperant. 

Med opløst glasplast i terpentin kan det også rent faktisk lade sig gøre at spraymale over en form.

En anden metode er den gode gammle ovn metode. Hvor du tager en Plexiglas plade som du ligger over en træform, ligger plexien oven på formen og ind i ovnen og så expermiteres med korrekt varme til glasset har formet sig efter formen.

Pøj Pøj, Held og lykke WinkSmile

Ps: terpentin giver også en dejlig rus…..Laughing

jeg er ved at forsøge en ny sending af color dyes..nu forklædt som noget andet!

her er min ven Matt's som har brugt de transparente farver.

det ser sgu godt ud…stay tuned!

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Uhhhhhh. Lækkert nam namCool

nå…så fandme om ikke jeg fik det rigtige 'color dye'…fuld transparent und alles!

så var det jo bare at komme igang!

jeg besluttede at baglygteglasset skulle være hele toppen at en 48 caddy bumberguard!

så der var ikke andet, end at tage et tryk!

jeg lavede lige en prøvestøbning..i massiv! det kan man ikke kan jeg afsløre..polyesteren hærder udefra, og derfor sprækker den indvendigt. det ser nu meget fedt ud!

se det største problem er, at lave den indvendige form, med det mønster som skal vises igennem glasset!

jeg har tænkt så det knagede..og gjort mange forsøg! et af de mere vellykkede, var da jeg stjal et indlæg fra en køkkenskuffe hos en kammerat!

så blander man silikone gummi, og hælder ca 10 mm over!

den gummiplade lægger man ned i sin støbeform..limer den fast! og presser hornet ned over!

man kan ikke forme silikonen i 3D..derfor den samling i midten! der er lagt en pølse lavet i ler henover! denne 'skævhed' skæres væk senere!

så hælder du voks ned i formen!

og her er det færdige resultat..det er en 100 gr voks, og den er nem at arbejde med! som en lidt hård stearin!

nu har jeg en skabelon, som 10 mm mindre en afstøbningen at selve hornet!..så er det bare at hælde noget farvet polyester i!!

jeg valgte dog at lave en anden skabelon..med et lidt andet mønster

husk intet er umuligt, for den som bærer viljen i hjertet haha..jeg har fandme købt 8 forskellige farver fra alverdens lande! men nu virker det!

nu er det bare at skære toppen af hornene..men det kommer senere!

sig til, hvis der er nogen der skal have lidt nye lygter..håber dette kan være med til at få nogle Kustom tanker igang hos jer!

vh

-Palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Wow Palle!!

Det er noget af det fedeste jeg har set længe! Bøjer mig i støvet for den danske kustom-konge ;)

Og tusind tak for en rigtig flot billed serie!

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 52 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.