Niels N

Hjem Fora *FORUM ARKIV* Niels N

Dette emne indeholder 29 svar, har 14 stemmer og blev senest opdateret af Avatar Niels N 7 år, 10 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

Hej

Efter flere opfordringer kaster jeg mig nu ud af skabet. Jeg er født sidst i halvtredserne, har realeksamen og er et motorhoved. Efter tiden med min tunede Everton blev jeg motorcyklist. Jeg startede blødt med en yamaha RD350 med ekspansionspotter og clip-on styr. Den forvoksede knallert blev jeg hurtigt træt af og fik derefter en 71 Triumph Bonneville (har den endnu). Derefter kom en underlig tid med Morris Mascot,er (forhjulstræk er for tøser) med masser af Weber brøl men ingen effekt. I 1981 blev det alvor, jeg fik min første amerikaner. En 66 Mustang. (har den endnu) 289,eren blev tunet og jeg begyndte et køre dragracing i NDCD. 289CUI var ikke nok, så det blev en 351c motor med kompressor. I 1992 lykkedes det mig at vinde gadebils klassen med en lav 11,er. Så fik jeg den ide bygge en Rod til race (lav vægt og god vægtfordeling) Jeg købte en skrot Ford A for 4000kr og splittede den af og solgte de værdiløse originaldele (vædiløse dengang) og karossen med ramme og papirer blev næsten gratis. Ved et tilfælde fandt jeg en 32 ramme i en hønsegård i nabolaget. Ejeren troede det var en Ford T og da jeg fortalte det var B model blev den nærmest vædiløs og jeg fik den for 200kr Hæ Hæ. Planerne ændrede sig og projektet stod stille nogle år. Fuldblods Racerod blev det ikke til og i 2006 blev den synet og afgiften blev betalt. Ud over de 3 nævnte køretøjer har jeg en 51 Harley med peppet Shovelhead motor (chopper, bygget i smal 60er Frisco style med folængert springer og Sportster tank), en 46er Ford coupe (rod projekt), en 57 Ford custom, en 61er Ford F350 truck. og 70er Ford F100.

Det var vistnok det

villy
    Deltager

Velkommen Niels N

Nielsk
    Deltager

Velkommen herind :-)

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Velkommen til,imponerende samling køretøjer West

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Jamen så et officielt velkommen til Niels!

Sikke du har fået skrabet til dig over årene Wink Det minder lidt om nogle andre herrer her på THR, haha!

Shoebox-Mark
    Shoebox-Mark
    Moderator

Velkommen til, Niels.

God intro og spændende samling køretøjer :-)

Nu vil jeg gå ud og se på hønsegårde, i nabolaget ;-)

Mark

STENDRUP
    Deltager

Velkommen til vi vil have billeder Cool

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Veldig Velkommen til Hr. Niels NSmile.

Men du skriver stadig som gæst…..det er snyd…..Laughing

Hej Niels..velkommen til!

jeg tror sgu da du købte den 6/71 kompressor af mig engang sidst i 80'erne er det rigtigt!? fuck tiden går!

god søndag..

-palle

Niels N
    Deltager

Faktorernes orden er vilkårlig.

Niels N
    Deltager

Hej Palle

Fuldstændig korrekt. Kompressoren blev købt frisk afmonteret fra end lastbil med dertil hørende fedt og smuds. Den står for tiden på min filbænk.

Bjarne Zaedow
    Deltager

Mojn Niels – Nå så kom do da ænlig ud a æ skaf  Wink å velkomen å æ THR forum  !!!

Hilsen Bjarne Z.

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Ja…han æ ve å ælles….+50

Carina
    Deltager

STENDRUP said:

Velkommen til vi vil have billeder Cool

Som Hr. Stendrup skriver: billeder  Smile lyder spændene med alle de forskellige køretøjer!

Og velkommen til selvfølgelig

Niels N
    Deltager

Hej allesammen

Tak for for velkomsten. Til de to sønderjyder: “Mojn, Mojn hæ i moch i æ øjn”, og ham Kaj skal ikke komme for godt igang. Hans rustne 35 ford pickup med standard 8BA ligner godtnok en Hotrod men motoren yder kun 68 heste på en god dag med Redex i tanken. Æv Bæv.

Niels N

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Dejligt se lidt jyde ping pong Laughing

West

Thomas
    Thomas
    Keymaster

….Min 35' pick-up llichne it en håt råt…do hæ ræt !!!…det æ en Rat Rod…..Do…

Å It en  plastik span  ! mæn en æcht gennempræve å  gænnem tæske  Hænry Fåååt  kaross..

me en goi gammel flahoi't elastek i ..o 100 heest…..om olle e heest så æ hollen ve æ it naue om….

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Hej alle I andre

Det Kaj skriver er:

Jeg er desværre blevet så gammel og slap at jeg har været nødsaget til montere et 32″ rat i vognen for at få den med rundt i et skarpt højresving. Periferihastigheden på rattet bliver dog så høj at jeg har måttet sænke hastigheden på vognen til 7km/t i første gear for ikke at få sved på panden. Derfor behøver jeg ikke mere end 68 hæstekræfter da tophastigheden under selv gode forhold sjældent overstiger 60km/t.

PS Niels er pisseflink

Niels..det er sgu rigtigt hvad du oversætter..så har jeg ikke glemt mit sønderjyske haha

-palle

Thomas
    Thomas
    Keymaster

….Ok…æ giie mæ…æ æ jo å lich blævn Fafa…mæn æ it grånet som dæ Niels…

……mæn æ tøs no at min 35' æ goi nåk…:-)

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 30 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.