Sorte Slyngel (#2)

Hjem Fora *FORUM ARKIV* Sorte Slyngel (#2)

Dette emne indeholder 22 svar, har 8 stemmer og blev senest opdateret af Dannerr Dannerr 6 år, 5 måneder siden.

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Thomas
    Thomas
    Keymaster

Så må det være på tide med en opdatering fra Ghetto'en :-)

Det her med at køre motorcykel smitter og breder sig!

Jeg er faktisk blevet så glad for det, at lysten til en 1200 sideventilet så småt udviklede sig fra at være en fjern drøm, til en direkte “nødvendighed” ;)

Derfor var det heller ikke nogen svær beslutning da jeg i sent efterår, 2014, modtog et telefon opkald fra Almo og Morten fra Killerbobbers. Mortens gamle 1200 skulle sælges og min efterhånden gamle klagesang om en sådan cykel sad godt fast i deres bevidsthed.

Det blev en MEGET kort snak om pris og andre små detaljer, inden jeg stod og handlede cykel i baggården på Frederiksberg.

Morten har kørt rigtig meget på denne Harley…… bla. Gibraltar og retur! Den er desuden solgt ny til politiet i Montevideo, Uruguay, hvor den efter sigende har kørt til op i 80'erne. Den er derefter solgt til en samler i Texas, solgt videre til en bilforhandler i Køge og ja…… så til to ejere i Killerbobbers….. og nu mig :)

Det menes at Slingle kan være én af cyklerne på disse billeder, fra politiet i Montevideo

Et par dage efter jeg har hentet cyklen, taler jeg igen med Almo om hvad jeg så vil lave ved den…. og emnet drejer hurtigt hen på at den jo har et navn….. Slingle, er den “døbt”?!

Slingle, siger jeg spørgende….. hvorfor det? Jo, siger Almo så, den hedder jo egentlig Sorte Slyngel, men i daglig tale Slingle.

Jeg fortæller ham, med et smil (og let rystet over sammenfaldet) at det kalder jeg også min WLC!!

Sådan kan det altså gå :) Jeg køber “ny” Harley men kan beholde navnet uanset ;)

Her er den så i et par billeder…

Sommeren 2014 førte, på en af Mortens sidste ture, til et møde med en stensætning Surprised

En lidt for høj fart i en kurve på en grusvej, i det svenske, en lidt kraftig brug af bagbremsen og en udskridning senere, fløj Morten ud over styret og Slingle fik bukket forskærmen, styrtbøjlen og brækket den ene fodplade af. Derfor er forskærmen på billederne bobbet.

Hvad er så mine planer med Sorte Slyngel?

Jeg er ikke til flammer! Derfor vil tankene blive malet…… sort er sikkert, men måske kommer der en hvid bund på den. Har lidt en drøm om at, en dag, nærme mig en Clark Gable look-alike

Jeg er derfor også gået igang med at rette forskærmen ud og få svejst snuden på den igen. 

Til det arbejde har jeg lavet en “buk” i MDF plade, så jeg kan hammerforme pladen tilbage i den oprindelige facon.

Måske vil det blive nødvendigt for mig at forme en helt ny snude, men nu ser jeg lige om den gamle kan reddes….

Dernæst skal jeg fokusere på funktionen af hele cyklen…

Karburatoren, en Linkert M51, havde det klassiske problem med at venturien var krympet med årene og en løs venturi giver falsk luft og stjæler suget fra dysen, med meget ringe motorgang til følge.

Carsten (Hopup) gav mig derfor en original, ny, venturi men den var også for løs i boringen??

Det viser sig at nogen har honet karburatorens boring, så West måttte redde mig endnu engang (tak West!!) med en kustom made venturi, inklusiv ipresnings værktøj. Perfekt pasning denne gang, så jeg er sikker på at motoren nu bliver responsiv på gassen og med en rolig og stabil tomgang.

Svømmeren var af den gamle type og det så bestemt ikke for godt ud…. hele svømmerhuset var fyldt med en klar gooey masse og svømmerhøjden var heller ikke korrekt. Noget var ikke godt efter uheldet måske?

En ny “Rubber Duckey” svømmer blev derfor også indkøbt!

Svømmerhuset i sig selv er fra fabrikken af en lidt sjusket støbning….. mange har fejl der gør dem lidt for tyndvæggede ved pakningsfladen, men med lidt afretning på bordet, med lidt fin slibepapir, så er det klar til at holde tæt

Strømfordeleren på Slynglen var en type med slyngklodser. Ikke videre imponerende og jeg synes også bedre om den manuelle tændingsforstilling, så også her vil jeg lave lidt. 

Heldigvis gav Morten mig den gamle fordeler med og jeg har indkøbt samme elektroniske modul som jeg har på WLC'en, så den vil sidde skjult under det originale dæksel. Platinerne kan så komme med i sadeltasken….. så kan vi altid komme hjem ;)

Det var lidt af alt det nye, fra den Bredahl'ske garage :)

Jeg knokler på og vil opdatere som jeg får tid og billeder til det..

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Nu har Clark jo presfoldebukser på, men ellers kunne det her vel bruges? Smile
    http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=181791 

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Dannerr said:

Nu har Clark jo presfoldebukser på, men ellers kunne det her vel bruges? Smile
    http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=181791 

Har set det Dannerr ;) Har bukser og jakke men mangler de høje støvler….. men det kommer!! Fed stil!

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Fedt med update på projektet Thomas,der er efterhånden ved og blive en del fine motorcykler ude i Ghettoen og kan mærke det rykker vildt for komme ud køre nogen ture ,både korte men også lange.

Og Thomas skal nok være klar så snart vejret arter sig ;-)

West

Bjarne Zaedow
    Deltager

Det ser sku godt ud Thomas !!!!! Smile

Hilsen Bjarne.Z Cool

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Ingen tvivl om at den har fået et kærligt hjem. Du er god ved dine gamle sager Wink

Glaser31
    Deltager

Super fin cykel,skulle det gå helt galt med din skærm.Så tro jeg har en vi kan skære snuden af,byttes

mod højbelagt kage Laughing

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Glaser31 said:

…tro jeg har en vi kan skære snuden af,byttes mod højbelagt kage Laughing

God stil, Michael! Laughing

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Glaser31 said:

Super fin cykel,skulle det gå helt galt med din skærm.Så tro jeg har en vi kan skære snuden af,byttes

mod højbelagt kage Laughing

Det lyder godt min ven :) Jeg gør et forsøg på at redde den gamle snude, men den er godt nok dårlig, især i ombukket på skærmkanten.

Er lidt mere end den “fede” patina ;)

Thomas
    Thomas
    Keymaster

En lille update fra værkstedet :-)

Michael (Glaser31) var så fantastisk at hjælpe med en skaringsdel til min forskærm, så jeg gik igang med at skære det hele lidt i stykker.

Skaringsdelen var fra en repro skærm og de presses i ét stykke, hvorimod originalen er med skærm og skørter i 3 dele.

Derfor borede jeg de gamle ødelagte skørter fri og rettede dem op samt fremstillede de stykker der manglede, efter skærmen var blevet bobbet. 

Repro skærmen var desuden i alt 10mm bredere end originalen, så den måtte også modificeres inden jeg kunne svejse det hele sammen og rette til, så buer og former passer som de skal.

Spartel og malerarbejdet har været en historie for sig.

Jeg har spartlet og malet rigtig meget de sidste 25 år, men skærme til en Harley er nok noget af det mest besværlige jeg nogensinde har arbejdet med :-D

Uhåndterlige, krumme, bulede, skæve og hvad ved jeg af besværligheder og stritten imod, haha!!

Forskærmen er dog blevet færdig og skal nu kun poleres og monteres, før jeg kan kaste mig over bagskærmen……. og den er der heldigvis lidt mindre arbejde i

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

Godt arbejde. Ser finomandolino ud. Cool

Nielsk
    Deltager

Lidt af et puslespil at få sådan en Harley til at se ordentlig ud Wink

Hvad malede du den med ?

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Nielsk said:

Lidt af et puslespil at få sådan en Harley til at se ordentlig ud Wink

Hvad malede du den med ?

Ja den har strittet lidt imod ;)

Den er malet med Motip silkematsort. Det polerer jeg så op med lakrens……. så ligner det en 30 år gammel blanksort ;)

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Thomas said:

… Den er malet med Motip silkematsort. Det polerer jeg så op med lakrens……. så ligner det en 30 år gammel blanksort ;)

Ha, fedt! Det skal prøves! Laughing Cool

Ser ellers godt ud, glæder mig til at se den irl! Smile

Thomas
    Thomas
    Keymaster

Forskærmen blev monteret og så fik jeg poleret tanke og skærm, samt monteret emblemer og lister 

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Ser hammer godt ud Thomas ;-)

West

Bjarne Zaedow
    Deltager

Ser super fedt ud !!!!!

Hilsen Bjarne.Z Cool

borntobewild
    borntobewild
    Deltager

Skide flot stykke arbejde Thomas. Det ser godt ud

Lörs von loco
    Lörs von loco
    Deltager

MEGA Flot stykke arbejde. Cool

Dannerr
    Dannerr
    Deltager

Thomas said:

Fedt! :-D

Der er dog to detaljer, jeg synes, clasher lidt, Thomas: lister på skærmen signalerer luksuscykel og det hulborede gearstandsbeslag signalerer vægtoptimeret ræser.
    Hver for sig rigtig fede detaljer, men min personlige mening er, at de ikke passer sammen. :)

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 23 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.