svejsning af ‘POT’ metal…hjælp!!

Hjem Fora *FORUM ARKIV* svejsning af ‘POT’ metal…hjælp!!

Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af J.P.West J.P.West 8 år siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

nu kan jeg ikke udsætte det mere! når man chopper en bil, så kommer det rigtige arbejde, nemlig ventilations vinduer etc..

i dette tilfælde er det min 47 caddy. og her kunne jeg bruge lidt hjælp!

de er som så meget andet i 40'erne støbt i en zinkholdig metal. jeg skal, for at få de rigtige proportioner, skære dem op i 6 dele…

men hvordan fanden svejser jeg i dem. jeg har fundet noget på nettet, hvor man forklarer om en speciel zink holdig svejsekæp, og en gas og ilt brænder.

jeg er klar over, at denne metal ikke tåler meget varme, så brænder den over

har vi en ekspert her på siden..!?

på forhånd tak

-palle

ja vi må ha målt forkert da vi satte den top på ..satans!

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Jeg ville nok forsøge slaglodde det,jeg ved ikke om man kan køre så langsomt med tig'en at det hele ikke blæser væk,eller forsøg på nogen af de dele du ikke skal bruge.

West

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Du kan jo til en start lave lidt file spåner ,og sætte gas og ilt'en til så afsløre zink indholdet sig hurtigt.

West

West..det var nok en ide! jeg får jo heldigvis noget i overskud jeg kan 'lege' med!

jeg vender tilbage..ihvertfald hvis det går godt haha!!

West…jeg har sgu helt glemt at jeg har startet den her tråd!

jeg skaffede noget lodde halløj fra england! med meget højt zink indhold! der var faktisk ikke rigtige nogen der kendte til det herhjemme..eller også gad de ikke rode med det!

det kræver lige en ekstra indånding, inden man skærer første gang i sådan en ramme! men der er ingen vej tilbage!

jeg lavede sgu lige et snit i bunden, hvor man ikke kunne se hvis det gik galt! men det var vældig fint!

så var ellers med at komme i krig. en af de ting jeg fandt id af, er at emnet skal lunes godt først! og så skal det have lov til at køle langsomt ned!

første gang, lagde jeg lige en fugtig klud på, og lodningen sprang!

ja så ligner det jo næsten en caddy igen!..jeg har også rodet med mine baglygter, og den tråd 'vækker' jeg også lige igen!

J.P.West
    J.P.West
    Deltager

Det ser sqda rigtigt godt ud.

West

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Forummet '*FORUM ARKIV*' er lukket for nye emner og svar.