Forum-svar oprettet

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 90 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Drømmen om en Rømø ræser #1028948
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Lyder spænende ,men vi må lige se et par billedere af dyret :yahoo:

    som svar til: Yeeeehhaaaaaaaa !!! #1028851
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Lörs,
    du skal huske at tage dine piller…..Hvad det for noget nymodens pjat du prakker os på…
    old school så er vi kørende hele livet :good:

    som svar til: LuftKølet V8….I Loooovvveeee it !!!!! #1028559
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Kan lige se til syn,,,,,,kasseret på grund af Borebiller i zone C.
    men super fed flyver

    som svar til: opstart dkw 125 #1028505
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Sådan gør jeg altid når jeg prøvestarter noget Lörs…..

    som svar til: Snedker i hård træning til Rømø #1028280
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    video 2

    • Dette svar blev ændret 3 år, 7 måneder siden af Thomas Thomas.
    som svar til: Sælges et godt Rømø start projekt #1028134
    Avatar
    Glaser31
    Deltager
    som svar til: Ford / Simca Flat Head V8 60HK …Søges / Købes #1028121
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Jeg sagde ikke hun ville få et nyt køkken,hun drømmer om et.
    Prisen er ikke hemmelig Lørs…19000 dkr

    som svar til: Ford / Simca Flat Head V8 60HK …Søges / Købes #1028107
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Uhaaa da,
    kan desvære ikke splitte det op. Da det er en Del af historien ,og den er ikke slut endnu…..(ps har en frue der drømmer om et nyt køkken….så historien forsætter)

    som svar til: Ford / Simca Flat Head V8 60HK …Søges / Købes #1028102
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    har et godt byggesæt…ramme tilhørt Dario campeotto , v8 60hk som kommer fra en proprietær.Gearkasse købt
    hos en hugger i Dalby borup for 27 år siden meget fint bagtøj hentet hos en Smed af polsk afstamning
    alt sælges samlet .For en god pris til sælgers favør.

    som svar til: Legetøj kan være dyrt! :-O #1028069
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Super fedt legetøj,fylder heller ikke så meget

    som svar til: SÅ den gal igen. #1027996
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    ditto

    som svar til: Vestjysk grusbaneløb #6 2018 #1027929
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Kommer helt sikkert også forbi…..godt gået.

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027819
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027789
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Du har helt ret Bugatti Kaj og Carl Amelung

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027783
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    jeps..selv en Opel kan være fin

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027770
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    Opel Thomas,

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027766
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    dannede kørelærere og når Vognmanden havde lært en elev at køre bil var det ikke elevens skyld hvis der senere skete ham noget i trafikken. En af disse elever blev chauffør i lillebil-forretningen, dengang var Citroën’erne udskiftet med Dodge 33-34 modeller. Han kom kørende en vinterdag i et område han ikke kendte, i stærk fart. Pludselig endte vejen i en tværvej, umuligt at dreje uden at vælte, midtfor stod et stort træ, valget var højre eller venstre om. Det blev venstre, ud på pløjemarken var resultatet, højre for- og bagskærm, trinbræt og dørbeslag blev lagt ned. Han fik hjælp af en landmand til at fa op på vejen igen og kom slukøret hjem. Vognmanden gik en runde om vognen, så ned på chaufførens sko, som var meget plørede, og sagde: – jeg fatter ikke hvordan du kan få møg på skoene af at køre bil.
    Da Citroën’erne blev udskiftet med Dodge kom fra København to repræsentanter for et bilfirma for at handle med Vognmanden. De kiggede på svanemodellen, som ikke var til salg, den ene talte om at det var en tung og død vogn. Her må indskydes at den var ikke helt almindelig. I de lange vinter

    aftener havde familien Olsen siddet og poleret indsugningsmanifold og indsugningsporte så de var glatte som en glasplade, krumtap og plejlstænger var afvejet, svinghjulet afdrejet for at lette det og karbureringen forbedret. Så lød Vognmandens bløde stemme: -Åge vil du køre d’herrer en tur til Boserup og tilbage. Den ene skulle på toilettet og kom ikke med. Vi der vidste hvad det indebar hoppede i den 4-cylindrede fra 1930 og for ud til bjergsvingene for at se hvad der ville ske. Et øjeblik efter at vi var landet så vi svane-modellen på vej til det første sving med stor fart. Repræsentanten tænkte nok „her bliver der bremset”, men tværtimod blev der gearet ned og speederen i bund rundt i svinget, højre forhjul i højre vejkant, bagenden nærmede sig venstre vejkant og vice versa i næste sving. Dørene var fremadvendte og meget brede, så de nåede til bagsædet, indvendig hang en lang, flettet læderstop, som gik fra forkant til bagkant, ved at trække i den kunne man fra enten for- eller bagsæde åbne døren. I et sving blev repræsentanten hysterisk, slog armen ned i remmen så døren sprang op, og han var på vej ud, men Åge fik tag i kra-

    Bent i fuld mundering, og bagved Kaj Buurfeldt.

    ven på ham med højre hånd mens han med venstre styrede igennem svinget,

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027764
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    lidt overlegent: – Vi vil gerne køres lige til døren. Sågerne, sagde Vognmanden og kørte op ad trappens syv trin og lige til døren.
    Da Vognmanden væltede i skolevognen på grund af nedslidte dæk, en våd vejbane og et stengærde, så den lå med alle fire hjul i vejret, løb han hovedrystende rundt om den. En tilskuer som kendte ham spurgte om der var

    sket noget alvorligt. -ja, svarede Vognmanden, jeg havde lige tændt en ny cigar og nu kan jeg ikke finde den.
    To sygeplejersker fra Skt. Hans Hospital skulle hjem til Jylland i juleferien, den ene troede den anden havde ringet efter en vogn og omvendt, så det var i sidste øjeblik, Vognmanden hentede dem. Han kørte med stor fart

    Steyr raceren blev kørt i løb både af Åge Daniel Olsen og broderen Bent. Leif Bech oplyser at det er Bent som kører på det nederste billede på side 29 i Bilhistorisk Tidsskrift 122/1995. Det er også Bent som sunder sig på vognsiden her

    til stationen, da han midtvejs så i bakspejlet at vognen var tom bagi. Fremme ved stationen kravlede de to damer ud af bagdøren, de havde ligget på gulvet.
    Eller da jeg og to andre skulle med Vognmanden til København efter reservedele i den åbne svanemodel med kalechen nede og vi med fuld fart kørte gennem Klovtoftekrydset og det ene baghjul eksploderede. Mens vognen kom i skred fra side til side nynnede Vognmanden en lille melodi og da vi holdt stille vendte han sig om mod os på bagsædet og sagde: – Tror I den gik helt ned? Det gjorde den, dæk og slange var revet af. Man må tænke på at dengang så man ikke efter dækmønstret, men efter hvor mange lag lærred der var og hvor mange der var slidt hul igennem.
    Vognmanden og Åge var begge ud-

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027763
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    der, Skt. Hans Hospital m. fl. Da Bent døde og nevøen overtog værkstedet gik Åge på pension, og han døde 2. januar 1990.
    Med hensyn til de manglende resultater med Steyr’en kan jeg sige at pengene var meget små og det gik alvorligt ud over husholdningspengene når der skulle købes dæk eller andre dele. Der var ikke til de nødvendige forbedringer, derfor stoppede det eventyr.
    Da en tømmerhandlersøn fra Hillerød blev overhalet meget tæt i sin Sølvpil af Steyr’eren på Roskilde Ring en træningsaften, kørte han ind i ryttergården og sagde: – Stop den mand, han er gal. Hvortil Robert Nellemann skal have sagt: – Ja, det ved vi godt, og du kan være glad for at han ingen penge har, for ellers havde vi ikke haft en chance.
    Til støtte for min hukommelse har jeg forsøgt at skaffe mig oplysninger hos andre om Steyr’eren. Det gav kun et meget lille resultat, men når snak-

    Åge Daniel Olsen har løftet motorhjelmen af Steyr’en, så man kan se de to blæserhuse. Citroën-køreren Evald Søgård ser på,

    ken faldt på Vognmanden (faderen), havde alle en lille historie, Til forskel fra Åge, som var en monumental skikkelse, var Vognmanden, Ernst Olsen, en lille, spinkel mand, men med et utroligt overblik i en bil og med en formidabel køreteknik, hvilket hans sønner Åge og Bent til fulde havde lært og som vi andre i al beskedenhed for-
    søgte at efterligne. Vognmanden havde en meget speciel humor, han gjorde lige hvad folk sagde, hvis det var grotesk nok – eller det omvendte, hvilket man kan erfare med disse historier, især den første:
    En familie skulle køres til Skt. Jørgensbjergs alderdomshjem. Da de nærmede sig bygningen sagde kunden

    som svar til: Gamle billeder fra Danmark #1027762
    Avatar
    Glaser31
    Deltager

    landbetjenten kommet, det viste sig at der boede en mand ved Risø, som følte sig generet af støjen og derfor havde ringet til politiet. Betjenten kendte Åge og formanede ham om at holde op, men da det alligevel gentog sig nogle gange erklærede betjenten

    at nu blev han nødt til at skrive rapport. Efter det gik turen over Boserup og Kattinge til Lindenborg Kro og tilbage til Roskilde ad den gamle Holbæk landevej, og som en gammel ven, der var med på en del af disse natlige ture, sagde til mig, når vi gik under Kornerupbroen

    Til løb i Norge og Sverige blev Steyr’en slæbt af enten Citroën eller Dodge. Her rast på en tur med Citroën’en. Længst til venstre med nyrebælte uden på frakken Kaj Buurfeldt, som kørte Velocette 3½ 1947, og med kasketten i nakken Åge Daniel Olsen.

    gik det stærkt Leif, så gik det meget stærkt, godt 200 km/t. En god fart sidst i fyrrerne.
    Med hensyn til Hillerød drev Åge en Jansen tank i Hillerød 1949-51. Derefter arbejdede han som mekaniker i flere firmaer og blev blandt andet på grund af sine kvalifikationer ansat i det første prøveanlæg som FDM oprettede i København. Desværre blev han uvenner med en ingeniør som han slog i gulvet, og stoppede. Hans bror Bent og faderen kørte lillebil-forretningen videre (køreskolen var da lukket) til faderens død. Derefter lavede Bent det om til et bilværksted og ansatte Åge. Værkstedet var da flyttet to husnumre ned ad Toftegade. Bent og Åge havde svært ved at arbejde sammen, derfor byggede Bent et værksted i gården, hvor Age kunne arbejde alene og pleje sine faste kun-

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 90 i alt)