Forum-svar oprettet

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 33 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Chevy aksel drop #1028042
    RWS
    RWS
    Deltager

    Færdigt resultat: Er meget tilfreds !
    Da jeg alligevel havde styretøjet skilt ad, fik bladfjedrene en omgang fedt mellem bladene og noget vokstape til at holde fedt inde og skidt ude (brugte vokstape fordi det er uigennemtrængeligt og fleksibelt, men meget klæbrigt og træls at røre ved) vil nok næste gang bruge den der slags lærreds tape man bruger på cykelstyr.
    De gamle enkeltvejs dæmpere måtte (desværre) gå på pension og blev erstattet med dæmpere fra en Mini

    som svar til: Chevy aksel drop #1028037
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: Chevy aksel drop #1028035
    RWS
    RWS
    Deltager

    Vil lige runde droppet af her med lidt billeder + info,
    Før droppet sad den tværgående styrestang ca 45 mm under bladfjedrene, jeg gik efter ca 10 mm frigang, så de små styrearme sænkede jeg 30 mm da det totale drop var 60 mm. Efter prøvemontering vidste det sig ikke at være nok da stangen skrabte mod fjedrene i yderpositionerne, det blev klaret med lidt varme og tilbagebøjning af styrekuglerne.

    som svar til: 6 huls Chevrolet fælg #1028030
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: SÅ den gal igen. #1027992
    RWS
    RWS
    Deltager

    samme her !

    som svar til: 1932 Ford 5W Top Shop by Dave Haskell #1027964
    RWS
    RWS
    Deltager

    Virkelig hip dude ! Fed fed bette video.

    som svar til: Chevy aksel drop #1027846
    RWS
    RWS
    Deltager

    OBS ! Efterflg. målinger af caster/camber vinkler afviger så lidt fra før drop at det ikke er værd at nævne.

    som svar til: Chevy aksel drop #1027845
    RWS
    RWS
    Deltager

    Alle de ting som er vigtige for et pænt drop, er næsten mere bøvlet at skrive om end selve droppet, så ring hvis det er noget der skal prøves. Det her er mit første og det blev slet ikke så tosset, men der er et par ting jeg ville have gjort anderledes :)

    som svar til: Chevy aksel drop #1027844
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: Chevy aksel drop #1027843
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: Chevy aksel drop #1027842
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: Chevy aksel drop #1027841
    RWS
    RWS
    Deltager

    som svar til: Lærlingen tumler… #31888
    RWS
    RWS
    Deltager

    Laughing Yeah !! Laughing

    som svar til: Lærlingen tumler… #31883
    RWS
    RWS
    Deltager

    I volvo'en er der både den mekaniske bakgearlås i gearstangen + bak switchen i gearkassen der via et lidt udvidet arbejdsrelæ styrer od'et. Jeg er pt på søen, så jeg kan desværre ikke afprøve min sidste ide.. som går ud på flg.

    Den nuværende konfig: via fast on/off kontakt får relæ'et strøm til spolen der aktiverer “arbejdsstrømmen” til od'et  –

    Ny konfig: Istedet for fast styrestrøm skal relæ'et ha' impulsstrøm som jeg har i tændingslåsens sidste stilling (den der bruges til selvstarteren i “nye” biler (jeg har mekanisk gulvstart) relæet forsynes med holdekreds, hvis “stel” afbrydes via en ekstra nc kontakt der monteres ved bremsekontakten. Altså… der køres i 3'gear – tændingslåsen får et vrid – der kobler od'et ind – der bremses – od'et kobler ud ! Puhh.. det er ved at blive dejligt nørdet det her Laughing Skønt at ha' nogle “bros” at dele med Laughing Lidt lissom' en fart pilot…

    som svar til: Lærlingen tumler… #31878
    RWS
    RWS
    Deltager

    Takker og også et godt nytår til dig og dine + dem der måtte kigge forbi Smile

    Her og nu er det bedste jeg kan komme i tanke om en ” cat whisker micro switch” !!!

     https://www.amazon.com/Telemecanique-ZCKD06-Whisker-Rod-Type-Top-Position/dp/B00AAGLGXY

    – måske ikke lige den viste, men noget i stil med… den skal så monteres “klokken 10” på toppen af gearkassen/gearstangs klokken, “tråden” bukkes som et retvinklet lyn og stripses fast på gearstangen, switchen kobles nc, således at der er hele tiden er styrestrøm til relæ'et – undtaget når gearstangen er i kl.10 position(bak) og strømmen brydes… der skal justeres en del, men tror sgu' det vil virke Tongue out 

    som svar til: Lærlingen tumler… #31875
    RWS
    RWS
    Deltager

    Kan nu med stolthed og stor glæde meddele at Chevrolet'ens “ny” transmission har været prøvekørt på offentlig vej Laughing ,og som smileyen antyder, med succes. Den førnævnte “koblings”rusken er væk og od'et kobler lydløst ind og sænker omdrejningerne – SKØNT ! …alligevel måtte jeg gå hjem Cry da al min opmærksomhed havde drejet sig om førnævnte og ikke om der var benzin i tanken !!! Jeg løb tør Embarassed Ja ja, jeg fik hentet reservedunken og var hurtigt hjemme igen.

    Nu var jeg lidt kæphøj før, ang. at larmen fra bagtøjet var væk, det er den så ikke helt ved 60-70km… – OK jeg sidder på en kasse uden bundplader i vognen, så det vil vel snakke lidt .

    Nej LvL, ikke bolcher Laughing Laughing men den magnetventil der skifter fra bypass til indkoblings tryk(od'et har sin egen lille “hyd.pumpe”)har jeg koblet via et arbejdsrelæ, det aktiveres af en træk/tryk kontakt (biltema) hvor jeg har taget håndtaget/knappen fra den gamle SPARK retarder og sat på istedet og monteret den hvor den sad, da jeg aldrig brugte den. 

    Her er et par billeder af vognen fra i sommer  http://silodrome.com/chevrolet-series-ab-national/

    Af een eller anden grund, så har redaktøren kommet til at skrive i overskriften at det er en -28'er, men det er altså en -29'er Tongue out

    som svar til: Lærlingen tumler… #31868
    RWS
    RWS
    Deltager

    Er der nogle her der har en god ide til hvordan man med en gearkasse der ingen bakgear's kontakt har, kan lave en “sikring” mod at komme til at bakke mens at overgearet er aktiveret ? Selvfølgelig utænkeligt på nuværende tidspunkt !, men da jeg kender mig selv Embarassed så tror jeg at det vil være en god ide at være på forkant med Tongue out 

    Godt nytår !

    som svar til: Lærlingen tumler… #31861
    RWS
    RWS
    Deltager

    Sidste: klodsede bagenden op og startede motoren, satte den i 2'gear – aktiverede od, der går lige 2 sek. inden den kobler ind(ved lave omd.), så kan man høre på motoren og se på det hjul der kører rundt, at der sker noget LaughingLaughing ingen vibrationer – ingen mislyde – ingen uønsket varme ! SKØNT – En anden super ting er det bagtøj som jeg egentligt havde accepteret larmen fra, næsten er lydløst nu. Er MEGET spændt på kommende testkørsel ! 

    Igen… takker for inputs og kommentarer Laughing

    som svar til: Lærlingen tumler… #31860
    RWS
    RWS
    Deltager

    Øhh… overhovede ikke et dumt spørgsmål ! Smile Da od'et var samlet igen med den ny indgangsaksel/rør, fik jeg den mokket op i drejebænken og understøttet huset på vangerne og akslen i kloen, startede stille og roligt op for omdrejningerne og fik strøm på solenoiden der aktiverer “hyd.systemet” og vupti kunne jeg se at omdrejningerne på udgangen steg, så.. teoretisk er det prøvekørt, men ingen cigar før det er testet ude på vejene Laughing Men det er en fornøjelse at se at hele trans.linien holder olie tæt og at mærke/dreje på bagtøjsakslerne efter at jeg overhalede det med nye lejer (alle gamle lejer manglede kugler/havde drejet rundt på akslerne – kron-spidshjul kunne man rokke med, jeg har aldrig set noget lignende Surprised!! – troede at det var koblingen der ruskede Laughing

    som svar til: Lærlingen tumler… #31856
    RWS
    RWS
    Deltager

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 33 i alt)